سیاسی

کمیته عربی-اسلامی اوضاع غزه را با کنگره امریکا بررسی کرد

کمیته وزرای مسئول نشست فوق العاده مشترک عربی و اسلامی تحولات اوضاع در نوار غزه را در دیدار با ریاست کمیته روابط خارجی در سنای ایالات متحده بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: اعضای کمیته وزرای مسئول نشست فوق العاده مشترک عربی و اسلامی روز جمعه با بن کاردین، رئیس کمیته روابط خارجی در سنای ایالات متحده (اتاق عالی کنگره) دیدار کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» وزارت امور خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در این دیدار که فیصل بن فرحان، ایمن الصفدی و سامح شکری، وزرای خارجه عربستان، اردن و مصر حضور داشتند، شرکت کرد.

در این دیدار، تحولات اوضاع در نوار غزه و اطراف آن، تشدید تنش نظامی در منطقه و بررسی تلاش های انجام شده برای دستیابی به آتش بس فوری و حفاظت از غیرنظامیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه، اعضای کمیته وزرا مخالفت کامل خود را با تمامی تخلفات و اقدامات انجام شده توسط نیروهای اسرائیلی از جمله عملیات شهرک سازی، کوچاندن اجباری مردم غزه و بمباران تاسیسات غیرنظامی که نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بشردوستانه بین المللی است، اعلام کردند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا