سیاسی

درخواست السودانی از ریاست جمهوری عراق برای تأیید احکام اعدام در پرونده‌های مواد مخدر

نخست وزیر عراق از ریاست جمهوری عراق خواست با همه احکام اعدام ویژه محکومان پرونده‌های مرتبط با مواد مخدر که قطعیت یافته موافقت کند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در کنفرانس سالانه مبارزه با مواد مخدر در بغداد حضور یافت.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، السودانی در این کنفرانس ضمن تقدیر از تلاش های وزارت کشور برای برگزاری این کنفرانس، گفت که این کنفرانس برای حل یکی از خطرناک ترین مشکلات در عراق و جهان یعنی مشکل مواد مخدر که تهدیدی حقیقی و خطری برای امنیت داخلی و ملی کشورها محسوب می شود، برگزار شده است.

السودانی بیان کرد که مواد مخدر اقدام به از بین بردن بافت اجتماعی می کند، و خسارت اقتصادی به دنبال دارد و محیطی را برای جرم و جنایت فراهم می کند علاوه بر اینکه در سطح امنیت ملی نیز خطرساز است.

وی اشاره کرد که قاچاق مواد مخدر یک معضل بین المللی شده است که باندها و سازمان های فرامرزی در آن دست دارند و یکی از منابع تامین مالی گروه های تروریستی نیز به شمار می رود که این مساله مستلزم همکاری و هماهنگی سطح بالا میان کشورها برای کاهش خطر مواد مخدر است.

نخست وزیر عراق از ریاست جمهوری عراق خواست با همه احکام اعدام ویژه محکومان مسائل مرتبط با مواد مخدر که قطعیت یافته موافقت کند تا عبرتی برای هر آنکه باشد که به دنبال تهدید امنیت کشور و مردم است.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا