سیاسی

فیدان: امریکا در حمایت از تداوم جنگ در غزه تنها مانده است

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که امریکا در حمایت از تداوم جنگ در غزه تنها مانده است.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه ترکیه درباره اعتراض امریکا در شورای امنیت سازمان ملل و وتوی قطعنامه آتش بس در غزه اظهار نظر کرد و گفت که امریکا در حمایت از تداوم جنگ در غزه تنها مانده است.

به گزارش «آناتولی» این سخنان وزیر امور خارجه ترکیه در روز شنبه (9 دسامبر) و بعد از دیدار وی با آنتونی بلینکن، همتای امریکایی خود در چارچوب دیدار کمیته وزاری خارجه کشورهای اسلامی و عربی برای پیگیری پرونده غزه در واشنگتن بیان شد.

هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه بیان کرد که در دیدار کمیته وزاری خارجه کشورهای اسلامی و عربی برای پیگیری پرونده غزه با بلینکن به وضوح درباره وضعیت فاجعه باری که غزه با آن روبه روست گفت وگو کردند.

وی درباره استفاده واشنگتن از حق وتوی خود درباره قطع نامه شورای امنیت بین الملل در روز جمعه گفت که دوستان ما بار دیگر اظهار داشتند که امریکا در مساله تداوم جنگ در غزه خصوصا در رای گیری ای که در سازمان ملل انجام شد، تنها مانده است.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت که افکار عمومی جهان وتوی امریکا بر قطعنامه که  توسط 97 کشور از 193 کشور جهان ارائه شده بود را ارزیابی خواهند کرد.

فیدان خاطرنشان کرد که ما طی دیدارهای خود اظهار داشتیم که نظام سیاسی امریکا در حال حاضر در مساله ای  که به اسرائیل مربوط است ناتوان مانده و بر این اساس اسرائیل در این مساله بی باکانه عمل می کند و به سرکوب غزه ادامه می دهد.

وی تاکید کرد که کمیته وزاری خارجه کشورهای اسلامی و عربی برای پیگیری پرونده غزه به طور پیوسته به کار خود ادامه می دهد و  همچنان به ماموریت خود به عنوان سخنگوی رسمی افکار عمومی جهان در مورد این مساله استمرار می ورزد.

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که اعضای این کمیته پس از امریکا برای دیدار با نخست وزیر و وزیر امور خارجه کانادا، به این کشور سفر خواهند کرد.

فیدان افزود که ما به طور واضح مواضع خود را درباره وضعیت غزه در گفت و گوهایمان با امریکایی ها مطرح می کنیم.

وی ادامه داد که ما صریحا بر خطرات وضعیت موجود در غزه و غیر قابل تحمل بودن آن تاکید و اقدامات لازمی را که باید در این مورد اتخاذ شود مشخص کردیم.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا