اقتصادیسیاسی

توقف کامل قاچاق حیوانات از ایران به عراق

فرماندار ناحیه «شیخ سعد» در استان واسط عراق اعلام کرد که با اقدامات دولت عراق، قاچاق حیوانات از ایران به عراق به طور کامل متوقف شده است.

میدل ایست نیوز: فرمانداری ناحیه شیخ سعد از توابع استان واسط در شرق عراق اعلام کرد که در پی اقدامات دولت در خصوص قاچاق حیوانات از ایران، این امر به طور کامل متوقف شده است.

به گزارش «رووداو» احمد طارق الهماش فرماندار ناحیه شیخ سعد گفت که آخرین عملیات قاچاق حیوانات از ایران به ناحیه شیخ سعد به یک سال قبل بر می گردد و قاچاقچیان حیوانات دستگیر شده اند.

الهماش افزود که این حیوانات، مصادره و در یک مزایده عمومی به فروش رسیدند و علاوه بر آن، خودروهای به کار رفته در عملیات قاچاق حیوانات نیز کشف و ضبط شدند.

وی تصریح کرد که برای نظارت بر این امر، مرزبانان و پاسگاه‌های منطقه اقدام به نصب دوربین‌های حرارتی و جذب نیروهای جدید کردند و در نتیجه این اقدامات، این ناحیه دیگر شاهد قاچاق حیوانات نبوده است.

فرماندار شیخ سعد افزود که با نصب دوربین‌های حرارتی به طول 30 کیلومتر در خط مرزی، پرونده قاچاق حیوانات به طور کامل متوقف شده است.

الهماش ضمن تاکید بر امنیت درمرز 70 کیلومتری عراق با ایران گفت که فاصله پاسگاه‌های مرزی و کوه‌های ایران دست کم 1300 متر است و به واسطه رصد قاچاقچیان توسط نیروهای مرزبانی و دوربین‌های حرارتی عبور از آن غیر ممکن است.

پس از وخیم شدن اوضاع امنیتی در سال 2003 و فقدان کنترل مرزها با کشورهای همسایه خصوصا ایران و سوریه، عراق به طور تقریبی روزانه شاهد عملیات قاچاق حیوانات بوده است.

 

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا