سیاسی

قدردانی سازمان همکاری اسلامی از جرم‌انگاری اهانت به قرآن در پارلمان دانمارک

سازمان همکاری اسلامی در واکنش به تصویب قانون جرم انگاری رفتار ناشایست با متون مقدس توسط پارلمان دانمارک بیانیه ای صادر کرد.

میدل ایست نیوز: حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی روز شنبه در بیانیه ای ضمن تمجید از این اقدام پارلمان دانمارک، آن را اقدامی «مهم» دانست.

به گزارش «اسپوتنیک» وی خاطرنشان کرد که این تصمیم پارلمان دانمارک در پی سلسله حوادثی تعرض به نسخه هایی از مصحف شریف در برخی از کشورهای اروپایی به بهانه آزادی بیان گرفته شد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین ابراز داشت که قانون تصویب شده توسط پارلمان دانمارک در تلاش های انجام شده برای مقابله با اهانت به متون مقدس و نفرت پراکنی دینی موثر باشد و در خدمت همزیستی مسالمت آمیز، مدارا، دوستی و سازگاری میان پیروان ادیان، ملت ها و جوامع باشد.

گفتنی است پارلمان دانمارک روز پنجشنبه پیش نویس قانون جرم انگاری هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم و کتب مقدس را با 94 رای موافق و 77 رای مخالف از مجموع 179 رای تصویب کرد.

طبق این قانون جدید که مورد حمایت اکثریت نمایندگان پارلمان دانمارک قرار گرفت، آتش زدن و تعرض به قرآن کریم و کتب آسمانی و رفتارهای ناشایست با هدف قرار دادن ارزش های دینی در این کشور ممنوع می شود.

بر اساس آنچه پارلمان دانمارک تصویب کرده، متخلفان از این قانون به جزای نقدی یا به حبس تا دو سال محکوم می شوند.

این قانون برای لازم الاجرا شدن نیازمند امضای مارگرت دوم، ملکه دانمارک است.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا