سیاسی

محمود عباس: امریکا با وتوی آتش بس، خود را شریک نسل‌کشی فلسطینیان کرده است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی قطع نامه شورای امنیت سازمان ملل توسط امریکا را خصمانه و غیر اخلاقی و نقض آشکار تمامی ارزش ها و اصول انسانی خواند.

میدل ایست نیوز: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از جهانیان خواست قبل از آنکه بحران جنگ در غزه به یک جنگ دینی تبدیل و موجب تهدید تمام جهانیان شود، به بررسی راه حل هایی برای توقف نسل کشی در سرزمین های اشغال شده فلسطین بپردازند.

به گزارش «اسپوتنیک» محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین در بیانیه خود در روز شنبه (9 دسامبر) اقدام امریکا در استفاده از حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد و منع تصویب قطع نامه ای که در آن اسرائیل ملزم به توقف تجاوز به نوار غزه می شد، محکوم کرد.

عباس این عمل امریکا را خصمانه و غیر اخلاقی و نقض آشکار تمامی ارزش ها و اصول انسانی خواند.

وی افزود که امریکا مسئول ریخته شدن خون کودکان، زنان و سالمندان فلسطینی است که در نوار غزه توسط نیروهای ارتش اسرائیل صورت می پذیرد که نتیجه سیاست های ننگین امریکا در حمایت از اسرائیل و تجاوزات آن بر مردم فلسطین است.

رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین افزود که فلسطین در برابر تمام این موارد موضع خواهد داشت.

عباس ضمن تاکید بر آنکه این سیاست امریکا وی را در جنایت نسل کشی و پاکسازی نژادی و جنایت هایی که نیروهای ارتش اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری و قدس روا داشته اند شریک می کند، هشدار داد که این سیاست برای جهانیان به یک خطر تبدیل شده و امنیت و صلح بین المللی را تهدید می کند.

وی در پایان افزود که این تصمیم امریکا که جامعه جهانی را به چالش کشاند، چراغ سبزی به اسرائیل خواهد داد که به تجاوزات خود بر مردم فلسطین در نوار غزه ادامه دهد.

منبع
اسپوتنیک عربیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا