اقتصادیسیاسی

مذاکرات اتاق های بازرگانی عراق و فرانسه درباره تقویت همکاری اقتصادی دوجانبه

اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق و اتحادیه اتاق‌های بازرگانی فرانسه درباره تقویت راه‌های همکاری اقتصادی رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق با اتحادیه اتاق‌های بازرگانی فرانسه درباره راه های تقویت همکاری اقتصادی گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) در بیانیه شامگاه جمعه (8 دسامبر) اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق آمده است که هیئتی از این اتحادیه به ریاست عبدالرزاق الزهیری با اتحادیه اتاق‌های بازرگانی فرانسه (CCIF) و تعدادی از مقامات دو کشور تشکیل جلسه داد.

بر اساس این بیانیه دو طرف در این نشست درباره راه‌های تقویت افق‌های همکاری اقتصادی و توسعه روابط تجاری در جهت منافع دو کشور گفت و گو کردند.

این بیانیه افزود که «ودیع بتی»، سفیر عراق در فرانسه نیز ضمن تأکید بر گسترش چشم اندازهای همکاری و شراکت بین دو طرف خواستار برگزاری نشستی تخصصی با حضور فعالان اقتصادی دو کشور در اولین سالروز امضای توافق نامه شراکت راهبردی بین عراق و فرانسه شد.

از طرفی عبد الرزاق الزهیری رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق خواستار تنظیم چارچوب این تفاهم نامه همکاری و حمایت از تاسیس دفتر تجاری فرانسه در بغداد شد.

بر اساس این بیانیه طرف فرانسوی از افکار و ایده‌های مطرح شده در این نشست ابراز علاقه و برای همکاری و گسترش افق‌های آن ابراز آمادگی کرد.

دو طرف در این نشست تصمیم گرفتند که برای پیگیری روند اجرای نتایج این نشست و تهیه یادداشت تفاهم نامه پیشنهادی یک کمیته مشترک تشکیل دهند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا