اقتصادیسیاسی

مذاکرات مقامات عراق و امریکا در حوزه مبارزه با فساد

سازمان پاکدستی عراق و وزارت امور خارجه امریکا درباره گسترش همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با فساد مذاکره کردند.

میدل ایست نیوز: سازمان پاکدستی عراق و وزارت امور خارجه امریکا درباره گسترش همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با فساد مذاکره کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) در بیانیه روز شنبه (9 دسامبر) سازمان پاکدستی عراق آمده است که حیدر حنون رئیس سازمان پاکدستی عراق و ویکتوریا تیلور معاون دستیار وزیر خارجه امریکا در امور عراق و ایران درباره گسترش همکاری بین دو کشور خصوصا در زمینه مبارزه با فساد و استرداد درآمدهای حاصل از آن رایزنی کردند.

حنون در این دیدار که در مقر وزارت امور خارجه امریکا صورت گرفت تأکید کرد که عراق نیازمند کمک کشورهای جهان در استرداد محکومان عراقی و اموال غارت شده است.

وی اعلام کرد که امضای تفاهم نامه همکاری دو جانبه عراق و امریکا ضامنی برای رفع موانعی است که  ممکن است در جریان عملیات استرداد محکومان و اموال قاچاق شده قرار گیرد.

رئیس سازمان پاکدستی عراق به دستیابی جمهوری عراق به موفقیت‌های درخشان در زمینه مبارزه با فساد چه در بخش تحقیقات و بازدارنگی و افزایش سرعت عملیات ضبط و دستگیری مفسدان و چه در بخش پیشگیری که یکی از نتایج آن کارزار «از کجا آورده ای» اشاره کرد.

حنون به التزام عراق به توافق نامه سازمان ملل برای مبارزه با فساد و پایبندی کامل به مصوبات آن چه در سطح تصویب قوانین در حمایت از نهادهای نظارتی و چه در صدور احکام قضایی علیه مفسدان تاکید کرد و افزود که تلاش های دیپلماتیک برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و امضای توافق نامه‌ها و تفاهم نامه‌های همکاری با دیگر کشورها خصوصا امریکا ادامه دارد.

از طرفی ویکتوریا تیلور، بر تداوم حمایت کشورش از دولت عراق و تقویت همکاری و مشارکت در زمینه های مختلف تاکید و از گام های اخیر عراق در مبارزه با فساد تمجید کرد.

وی در پایان تأکید کرد که کشورش آماده همکاری با نهادهای نظارتی عراق برای تسهیل ماموریتشان در ریشه کن کردن فساد است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا