اقتصادی

کاهش صادرات نفتی عراق به امریکا طی هفته گذشته

اداره اطلاعات انرژی امریکا از کاهش حجم صادرات نفتی عراق به امریکا طی هفته گذشته خبر داد.

میدل ایست نیوز: اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد که صادرات نفتی عراق به امریکا طی هفته گذشته کاهش یافته است.

به گزارش «شفق نیوز» در جدیدترین آمار اداره اطلاعات انرژی امریکا در روز شنبه (9 دسامبر) میانگین واردات نفت خام این کشور طی هفته گذشته از 9 کشور اصلی صادرکننده نفت به امریکا روزانه 6 میلیون و 542 بشکه ثبت شده که در مقایسه با هفته گذشته آن با روزانه 4 میلیون و 710 بشکه، افزایش 832 هزار بشکه ای داشته است.

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد که صادرات نفتی عراق به امریکا در هفته گذشته روزانه 166 هزار بشکه بوده که در مقایسه با هفته گذشته آن با روزانه 178 هزار بشکه، 12 هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

در جدول این اداره آمده است که بیشترین واردات نفتی امریکا طی هفته گذشته از کانادا با میانگین روزانه 3 میلیون و 972 هزار بشکه بوده و پس از آن مکزیک با میانگین روزانه 876 هزار بشکه جایگاه دوم، عربستان با میانگین روزانه 400 هزار بشکه جایگاه سوم و کلمبیا با میانگین روزانه 289 هزار بشکه جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس نمودار اداره اطلاعات انرژی امریکا حجم واردات نفت خام امریکا از برزیل به طور میانگین روزانه 274 هزار بشکه، اکوادور 252 هزار بشکه، نیجریه 226 هزار بشکه و لیبی 226 هزار بشکه بوده است.

این اداره افزود که امریکا طی هفته گذشته هیچ مقداری از نفت خام از کشور روسیه وارد نکرده است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا