خبر اولسیاسی

اقدامات فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در «برخورد قاطع» با عاملان حمله به سفارت امریکا

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور بازپرسی از مقامات امنیتی منطقه حمله به سفارت امریکا و واگذاری امنیت منطقه به گارد ریاستی را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: با دستور و پیگیری محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، و برای اطلاع از شرایط حملات رخ داده به صفارت امریکا در بغداد و نیز مقر دستگاه امنیت ملی و تعدادی از ساختمان های مجاور آن، کارگروه مشترکی برای بازپرسی از مقامات امنیتی منطقه مورد حمله تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) رسول افزود: در این چارچوب افسران و دست اندرکاران از واحد های مستقر و یگان های ویژه این منطقه، به کمیته های تحقیقاتی ویژه محاکمه عاملان حادثه ارجاع داده شدند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد گارد ریاستی جایگزین تیپ ویژه مستقر در منطقه شود.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اظهار داشت: کارگروه تشکیل شده با نظارت مستقیم فرماندهی کل قوا به تعقیب مرتکبان این اقدام جنایتکارانه ادامه می دهند تا آنان را دستگیر کرده و برای مجازات به دست عدالت بسپارند و عبرتی برای تمام افرادی شود که اقدام به برهم زدن امنیت می کنند.

وی تاکید کرد که اقدامات امنیتی در حق عناصری که این اقدام تروریستی را انجام دادند، قاطعانه و قانونی خواهد بود، به ویژه که دستگاه های امنیتی ویژه، به سر نخ های مهمی در این زمینه رسیده اند.

بامداد امروز دفتر «محمد شیاع السودانی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که وی در جلسه‌ای با حضور فرماندهان تشکیلات و دستگاه‌های امنیتی و نظامی کشور، حملات به سفارت امریکا در عراق را که نقض امنیت داخلی و ثبات و روابط دیپلماتیک عراق است بررسی کرد و در جریان تازه‌ترین تحقیقات جاری درباره تعیین «عناصری که امنیت کشور را به هم می‌زنند و تحویل دادن آنها به طرف‌های قضائی برای اجرای عدالت» قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه، السودانی همچنین دستور تحقیق با فرماندهانی که در مناطقی که «تروریست‌ها برای حمله از آنها استفاده کرده‌اند» در عمل به مسئولیت خود کوتاهی کرده‌اند و برخورد با آنان را صادر کرد.

السودانی تأکید کرد که حمله به هر هیئت خارجی یا دفتر دیپلماتیک یک جنایت تروریستی است که با عامل آن به شدت برخورد می‌شود و افزود که دولت به تأمین امنیت همه هیئت‌های دیپلماتیک در کارکنان‌ آنها در عراق پایبند است و در برخورد با قانون‌شکنانی که امنیت کشور را به خطر می‌اندازند و به وجهه خارجی کشور آسیب می‌زنند کوتاهی نخواهد کرد.

صبح روز جمعه (8 دسامبر) نیز نخست وزیر عراق در بیانیه ای تاکید کرد که هدف قرار دادن هیئت های دیپلماتیک، امری غیر قابل توجیه است که نمی توان آن را تحت هیچ شرایطی و با هر ادعا و اوهامی پذیرفت.

پیش از این سفارت امریکا در بغداد اعلام کرد که روز گذشته هدف حمله با دو راکت قرار گرفته است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا