سیاسی

انتقاد نتانیاهو از همکاری مسکو و تهران در گفت‌وگو با پوتین

نخست وزیر اسرائیل در تماس تلفنی با رئیس جمهور روسیه از همکاری میان مسکو و تهران به شدت انتقاد کرد.

میدل ایست نیوز: بنیامین ننتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از همکاری میان مسکو و تهران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری «معا» رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که نتانیاهو نشست امروز دولت را ترک کرد تا به مدت 50 دقیقه با پوتین گفت و گو کند.

طبق بیانیه صادره از دفتر نخست وزیر اسرائیل، نتانیاهو به پوتین گفته است که اسرائیل متوقف نخواهد شد و تا نابودی قدرت نظامی و حکومتی حماس ادامه می دهد.

نتانیاهو در این تماس ضمن صحبت از جنگ با حماس و اوضاع منطقه، نارضایتی خود از مواضع نمایندگان روسیه در سازمان ملل و دیگر محافل علیه اسرائیل را ابراز کرد.

وی تاکید کرد: اگر روسیه همچون اسرائیل در معرض حمله ای تروریستی قرار می گرفت، با همان شدت رفتار می کرد.

گفتنی است ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران روز پنجشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسکو، ضمن ابراز خرسندی از روابط رو به رشد دو کشور، همکاری با روسیه را در راستای سیاست همسایگی ایران حائز اهمیت دانست.

رئیسی در ادامه با اشاره به همکاری‌های خوب ایران و روسیه در بخش‌های انرژی، کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان، بر فراهم بودن زمینه برای برداشتن گام‌هایی موثرتر در توسعه همکاری‌ها در راستای منافع دو کشور و دو ملت تاکید کرد.

رئیس جمهور روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر رئیس جمهور ایران به مسکو تصریح کرد: روابط دو کشور در بهترین سطح در جریان است و معتقدیم با حمایت‌های رهبری ایران، این روابط وسیع‌تر و پویاتر خواهد شد.

منبع
معا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا