اقتصادیسیاسی

درخواست کمک عراق از خزانه‌داری امریکا برای استرداد اموال مربوط به رژیم سابق

سازمان پاکدستی عراق، از خزانه داری امریکا خواست به این کشور در ردیابی اموال عراق که مربوط به دوره رژیم سابق است، کمک کند.

میدل ایست نیوز: حیدر حنون، رئیس سازمان پاکدستی عراق، با جیسی پیکر، معاون دستیار وزیر خزانه داری امریکا دیدار و امکان امضای یادداشت تفاهم میان صندوق استرداد اموال عراق و خزانه داری امریکا را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، حنون در این دیدار که در مقر خزانه داری امریکا برگزار شد، بر نیاز عراق به کمک خزانه داری برای تعیین سرنوشت اموال عراق پیش از سال 2003 در دوره نظام سابق و چهره ها و شرکت های اصلی آن تاکید کرد.

وی اشاره کرد که امضای تفاهم نامه میان دو طرف، تسهیل و از میان برداشتن موانع در مسیر ردیابی و استرداد اموال عراق را تضمین می کند.

حنون گفت که رایزنی با طرفداران نظام سابق، به رفع توقیف وجوه بازیابی شده از سوی امریکا نیاز دارد.

وی سطح سرعت پاسخگویی امریکا در این خصوص و تعهد آن به همکاری کامل در راستای قوانین را تحسین کرد.

از طرفی دیگر معاون دستیار وزیر خزانه داری امریکا، همکاری میان خزانه داری امریکا و بانک مرکزی عراق را تحسین کرد و بر تعهد به همکاری با صندوق استرداد اموال عراق برای ردیابی اموال عراق در دوره نظام سابق و همکاری با بانک مرکزی عراق برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریستم که نیازمند تلاش جمعی برای مقابله با این جرم ها و مبارزه با روش های پیشرفته آن است، تأکید کرد.

گفتنی است صندوق استرداد اموال عراق در سال 2012 با هدف استرداد حقوق مالی عراق که به صورت غیرقانونی تحصیل شده بود، تشکیل شد.

روز گذشته نیز سازمان پاکدستی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که حیدر حنون پرونده ای حاوی درخواست کمک قانونی و لیست اسامی متهمان و محکومان مقیم خاک امریکا که از سوی عراق تحت تعقیب هستند را تحویل طرف امریکایی داده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) در این بیانیه آمده است: این امر در دیدار حنون و رئیس سازمان کارشناسان پاکدستی وزارت دادگستری امریکا روی داد.

دو طرف در این دیدار درباره تشکیل کمیته ای میان طرفین برای بررسی پرونده ها توسط کارشناسان مشترک از سازمان پاکدستی عراق و طرف امریکایی در موضوعات مشترک و سپس ارجاع آن به دادگاه گفت و گو کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا