اجتماعیسیاسی

السودانی: در حال تنظیم قانون منع شکنجه هستیم

نخست وزیر عراق در دومین کنفرانس برنامه ملی حقوق بشر عراق گفت که دولت در حال کار روی پیش نویس قانون منع شکنجه است.

میدل ایست نیوز: دومین کنفرانس برنامه ملی حقوق بشر عراق صبح روز یکشنبه توسط وزارت دادگستری و با حضور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با شعار «هدف ما، حکومتی برای انسان» همزمان با هفتاد و پنجمین سالروز اعلامیه جهانی حقوق بشر برگزار شد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیر عراق، السودانی در سخنرانی خود در این کنفرانس سالروز پیروزی تاریخی بر داعش را که بیانگر پیروزی اراده ملت عراق و نیروهای مسلح این کشور بود، گرامی داشت.

وی همچنین به پرونده حقوق بشر در عراق که از اهمیتی ویژه در برنامه دولت و اقدمات اجرایی آن برخوردار است، اشاره کرد.

نخست وزیر عراق در سخنان خود از پارلمان این کشور خواست که تفویض اختیار به اعضای کمیساریای عالی حقوق بشر را تکمیل کنند تا سندی قانونی برای تحکیم ارکان اصلی حقوق بشر و تضمین آن در عملکرد دستگاه دولتی فراهم شود.

وی گفت: برای تصویب راهبرد ملی مبارزه با قاچاق انسان در عراق و طرح ملی ضمیمه آن تلاش کردیم.

السودانی بیان داشت: اصلاحیه پیش نویس قانون آزادی بیان در افکار، اجتماعات و تظاهرات مسالمت آمیز در راستای تضمین حقوق اساسی و تحکیم آن اجرا شد.

وی همچنین اظهار داشت: در حال کار روی پیش نویس قانون منع شکنجه و رفتارهای غیرانسانی هستیم تا به نظام قوانین حمایت از حقوق بشر افزوده شود.

السودانی همچنین بر حق فلسطینیان در حیات با کرامت و تشکیل کشور فلسطین بر خاک فلسطین تأکید کرد.

وی اولویت های دولت در اصلاحات اقتصادی و مبارزه با فساد و تأمین خدمات و مبارزه با فقر و ایجاد فرصت های شغلی را در ارتباط تنگاتنگ با حقوق شهروندان کشور دانست.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا