سیاسی

واکنش ایران به تحریم برخی اتباع ایرانی توسط امریکا، انگلیس و کانادا

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تحریم برخی اتباع ایرانی از سوی دولت‌های امریکا، انگلیس و کانادا، این اقدام را قویا محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تحریم برخی اتباع ایرانی از سوی دولت‌های امریکا، انگلیس و کانادا، این اقدام را قویا محکوم کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه ایران، کنعانی، حق جمهوری اسلامی ایران برای اقدام متقابل و متناسب را محفوظ دانست و افزود: ‌‌کشورهایی که خود کارنامه سیاهی از سوابق استعماری و نقض نظام‌مند حقوق بشر از جمله نقض فاحش حقوق اقليتها، مهاجران و بوميان در داخل قلمرو خود و نیز در اقصی نقاط جهان را دارند، با اینگونه اقدامات مغرضانه و نمایشی بدنبال انحراف افکار عمومی جهان از اقدامات ضد بشری و همراهی تمام عيار خود با جنایات ضد بشری رژیم کودک‌ُکش صهیونیستی هستند.

کنعانی با تأکید بر اینکه این کشورها با رفتار دوگانه خود ظلم بزرگی به مفاهيم و ارزش‌های والای حقوق بشری می‌كنند افزود، این مدعیان دروغین حقوق بشر که این روزها صدای طبل رسوایی آنان به دلیل مشارکت مستقیم در جنایات جنگی اسرائیل و کشتار بیرحمانه هزاران نفر خاصه زنان و کودکان غزه به گوش جهانیان رسیده است، هرگز در جایگاهی نیستند که بخواهند در مورد وضعیت حقوق بشر سایر کشورها اظهار نظر و قضاوت کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تأکید کرد: دولت های امریکا، انگلیس و کانادا با توجه به حمایت‌های تاریخی و مستمر از رژیم اسرائیل و حمایت علنی سیاسی، نظامی، اطلاعاتی و رسانه‌ای از جنایات جنگی دو ماهه اخیر این رژیم در غزه، باید به عنوان شریک جرم و جنايت، پاسخگو باشند.

روز گذشته و در روز جهانی حقوق بشر، بریتانیا و امریکا و کانادا شماری از مقامات ایرانی را به اتهام نقض حقوق بشر مشمول تحریم قرار دادند.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا