اجتماعیخبر اولسیاسی

همراهی کشورهای اسلامی و عربی با فراخوان اعتصاب سراسری در حمایت از غزه

فراخوان اعتصاب سراسری در حمایت از مردم غزه، در روز دوشنبه در مناطق گوناگون کشورهای عربی و اسلامی با همراهی گسترده مواجه شد.

میدل ایست نیوز: فراخوان اعتصاب سراسری در حمایت از مردم غزه، در روز دوشنبه (11 دسامبر) در مناطق گوناگون کشورهای عربی و اسلامی با همراهی گسترده مواجه شده است.

به گزارش «آناتولی» این اعتصاب سراسری در حمایت از نوار غزه و برای اعمال فشار به دولت ها به منظور فعالیت برای توقف جنگ اسرائیل در نوار غزه که دو ماه است ادامه دارد شروع شده است.

بر اساس این گزارش، در مناطق شهر قدس شرقی اعتصاب کامل اجرا شده و مراکز تجاری، مدارس و مراکز آموزشی در در راستای این اعتصاب درهای خود را بستند.

خیابان های قدس نیز خالی از تردد شد به گونه ای که نیروهای پلیس اسرائیل در شهر خصوصا در اطراف شهرهای قدیمی و کوچه های آن مستقر شدند.

در همه مناطق کرانه باختری نیز عبور و مرور متوقف شده و موسسات، بانک ها، مدارس، وزارتخانه ها و مراکز تجاری بسته شدند.

در استانبول هم در پاسخ به فراخوان اعتصاب سراسری در حمایت از مردم غزه مراکز آموزشی، تجاری و فرهنگی از جمله مدارس، انتشارات و رستوران ها در تعدادی از مناطق به صورت جزئی بسته شد.

شهروندان عرب ساکن ترکیه خصوصا مصری ها، سوریه ای ها، فلسطینی ها و یمنی ها حضور فعال در این اعتصابات داشتند.

در لبنان نیز مدارس، بانک ها، ادارات دولتی و تعدادی از ادارات خصوصی به اعتصاب پیوستند و عبور و مرور به طور کامل در خیابان های بیروت و دیگر شهرهای لبنان متوقف شد.

پیش تر دولت لبنان رسما اعلام کرده بود که با این اعتصابات همراهی خواهد کرد.

دفتر مرجعیت عالی شیعه در عراق، آیت الله العظمی سیستانی، نیز اعلام کرد که در همراهی با اعتصاب در لبنان، همه دفاتر و مراکز وابسته به مرجعیت در لبنان تعطیل خواهند بود.

در امان پایتخت اردن و نیز استان اربد این کشور نیز تعطیلی شمار قابل توجهی از مراکز تجاری و استان «اربد» گزارش دادند و افزودند که شمار زیادی از مراکز تجاری تعطیل بودند.

گزارش های به دست آمده از منابع موریتانیایی هم حاکی از آن است که در نواکشوت نیز مراکز تجاری در حمایت از مردمان غزه تقریبا به صورت کامل درهای مغازه هایشان را بستند.

فراخوان اعتصاب سراسری در مرحله اول از طریق پلتفرم های اجتماعی و فعالان سراسر جهان با ترند کردن هشتگ «اعتصاب برای غزه» و « StrikeForGaza» را ه اندازی شد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا