سیاسی

تأکید رئیس جمهور عراق بر موضع متحد کشورهای عربی برای توقف جنگ در غزه

رئیس جمهور عراق در دیدار با سفرای کشورهای عربی در قبرس بر ضرورت یکپارچگی مواضع کشورهای عربی و تلاش برای توقف خشونت علیه فلسطینیان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق در محل اقامت خود در قبرس با شماری از سفیران کشورهای عربی در این کشور دیدار کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهور عراق، در این دیدار عبد اللطیف جمال رشید درباره پیشرفت های سیاسی، امنیتی و اقتصادی در عراق، سفر به قبرس و دیدار با رئیس جمهور این کشور و نتایج این دیدار از جمله توافق بر گسترش همکاری بین دو کشور در زمینه های سرمایه گذاری، اقتصاد، فرهنگ و آموزش و نیز تقویت سازوکار های ارتباطی از طریق ارتباط هوایی برای فعال سازی بخش گردشگری و عمق بخشیدن به روابط ملت های دو کشور عراق و قبرس گفت و گو کرد.

در این دیدار رئیس جمهور عراق به ضرورت یکپارچگی مواضع کشورهای عربی و تلاش برای توقف حملات به مردم فلسطین و نیز دستیابی فلسطینیان به حق خود در تعیین سرنوشت خود مطابق با قوانین بین المللی تاکید کرد.

رشید در دیدار با سفرای کشورهای عربی درباره چشم انداز عراق برای گسترش افق هایی همکاری با کشورهای عربی در زمینه های مختلف تبادل نظر کرد و گفت که بارزترین چالش موجود در منطقه تغییرات آب و هوایی است که تاثیر مستقیمی بر پیشرفت و توسعه کشورها دارد.

وی افزود که کشور عراق با کشورهای همسایه و جهان ارتباط خوبی دارد که این امر روابط متوازنی را با همگان بر اساس حفظ احترام به حاکمیت و استقلال در تصمیم گیری عراق، منافع مشترک و همکاری متداوم بین عراق و کشورهای منطقه ایجاد می کند.

رئیس جمهور عراق که روز گذشته در سفری رسمی وارد قبرس شد، امروز پس از دیدار با همتای قبرسی خود و انجام مذاکرات هیئت های مشترک، از موزه قبرس نیز دیدن کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا