اجتماعیسیاسی

سازمان ملل: عراق در زمینه مبارزه با قاچاق انسان پیشرفت چشمگیری داشته است

رئیس برنامه‌های سازمان ملل برای مقابله با مواد مخدر و جرایم در عراق از پیشرفت قابل توجه این کشور در زمینه قاچاق انسان خبر داد.

میدل ایست نیوز: هماهنگ کننده ارشد و رئیس برنامه‌های دفتر سازمان ملل برای مقابله با مواد مخدر و جرایم در عراق اعلام کرد که عراق در زمینه مبارزه با قاچاق انسان پیشرفت چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) علی البریر رئیس و هماهنگ کننده ارشد برنامه های دفتر سازمان ملل برای مقابله با مواد مخدر و جرایم شامگاه یکشنبه (10 دسامبر) گفت که عراق در زمینه مبارزه با قاچاق انسان دستاوردهای قابل توجهی داشته است و افزود که وزارت کشور عراق پیش از این از دستگیری شماری از باندهای قاچاق انسان در بغداد و دیگر استان‌ها خبر داده است.

البریر افزود که سازمان ملل متحد به دولت فدرال عراق و اقلیم کردستان عراق در زمینه شناسایی برخی از باندهای فعال در خارج از مرزهای عراق در زمینه قاچاق مهاجران و انسان، کمک می کند.

وی اشاره کرد که شماری از شهروندهای عراقی، فرانسوی، انگلیسی و دیگر کشورها در سوانح دریایی جان خود را از دست داده اند و افزود: به عراق کمک کردیم تا در ارتباط با مقامات بین المللی به بررسی این مساله و باندهای دخیل در این مورد بپردازد.

البریر ادامه داد که با همکاری کمیته ملی مبارزه با قاچاق انسان و سازمان ملل متحد پیش نویس قانون جدیدی در عراق برای این مساله مطرح شده و روند تصویب این قانون در حال انجام است.

وی تاکید کرد که این پیش نویس جدید مطابق با اصول بین المللی است که عراق در مرحله پیش رو به آن نیازمند است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا