اقتصادی

عربستان مالک اکثریت سهام فرودگاه هیتروی لندن می‌شود؟

روزنامه تایمز بریتانیا به نقل از منابعی نوشت که بسیاری از سهام داران فرودگاه هیتروی لندن به فروش سهام خود به عربستان فکر می کنند.

میدل ایست نیوز: روزنامه تایمز بریتانیا به نقل از منابعی نوشت که بسیاری از سهام داران فرودگاه هیتروی لندن به فروش سهام خود به عربستان فکر می کنند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» این روزنامه اعلام کرد که دست کم یکی از سهام داران این فرودگاه در آستانه فروش سهامش پس از توافق صندوق سرمایه گذاری عربستان با شرکت سرمایه گذاری اردیان فرانسه برای خرید سهام 25 درصدی شرکت Ferrovial SE اسپانیا است.

به موجب این توافق، صندوق سعودی مالک سهام 10 درصدی اف جی بی تاپکو و شرکت اردیان نیز مالک 15 درصد از سهام این شرکت می شود.

روزنامه تایمز افزود که سایر سهامداران فرودگاه هیترو، صندوق های دولتی قطر، چین و سنگاپور هستنند و بعید است که سهامشان را بفروشند.

سرمایه گذاری عربستان در فرودگاه هیتروی لندن همگام با استراتژی این کشور در حمایت از بخش ها و شرکت ها از طریق سرمایه گذاری طولانی مدت است.

هفته گذشته صندوق کل سرمایه گذاری عربستان، توافقی را با شرکت Ferrovial برای مالکیت 10 درصد از سهام «توپکو»، هلدینگ فرودگاه هیترو لندن امضا کرد.

این معامله تابع شرایط خاصی است که شامل حق تقدم خرید و حق مشارکت در فروش می شود که می‌تواند توسط سهامداران فعلی FGB Topco مطابق با مفاد قرارداد سهامداران اعمال شود.

صندوق حاکمیتی ثروت عربستان اعلام کرد که به این فرصت برای سرمایه گذاری در فرودگاه هیترو که یکی از مهم ترین فرودگاه های جهان محسوب می شود و موقعیت استراتژیک و جهانی دارد، خوشبین است.

گفتنی است فرودگاه هیترو یکی از پر تردد ترین فرودگاه های جهان بوده و به 215 مقصد در 84 کشور جهان پرواز دارد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا