اقتصادی

ادامه روند کاهش رشد تولید صنعتی عربستان

برای ششمین ماه متوالی، تولید صنعتی عربستان سعودی در ماه اکتبر به روند کاهشی خود ادامه داد و به بیشترین کاهش در 30 ماه گذشته رسید.

میدل ایست نیوز: داده‌های اداره کل آمار عربستان حاکی از آن است که کاهش تولید صنعتی عربستان نتیجه فشار ناشی از کاهش فعالیت‌های بخش معدن و استخراج‌های معدنی از جمله نفت است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» داده‌های آماری بیان کننده این است که شاخص حجم تولیدات صنعتی در مقیاس سالانه در ماه اکتبر کاهش 12.3 درصدی داشت که این بالاترین میانگین کاهش از ماه آوریل 2021 است که در آن ماه کاهش 24 درصدی را نشان داده بود.

فعالیت‌های معادن و استخراج‌های معدنی برای ششمین ماه متوالی در ماه اکتبر کاهش 18.4 درصدی داشته که این امر در نتیجه کاهش داوطلبانه تولیدات نفتی است که دولت عربستان آن را اتخاذ کرده و در نتیجه این تصمیم تولید روزانه نفت به 8.9 میلیون بشکه در اکتبر رسیده است.

فعالیت‌های معدنی و استخراج معادن 74.5 درصد از فعالیت‌های صنعتی عربستان را تشکیل می دهند.

اما فعالیت‌های صنایع تبدیلی با 22.6 درصد که دومین شاخص بزرگ تولیدات صنعتی به شمار می آید، در ماه اکتبر کمترین میزان رشد سالانه را از ژوئیه سال 2021 با 0.6 درصد داشته است.

بر اساس داده‌های اداره کل آمار عربستان فعالیت‌های تامین برق و گاز که با 2.9 درصد سومین شاخص تولیدات صنعتی به شمار می آیند، در مقیاس سالانه در ماه اکتبر رشد 32.2 درصدی داشته است.

تولید ناخالص داخلی عربستان طی سه ماهه سوم سال جاری در اثر کاهش تولیدات نفتی کشور در مقیاس سالانه کاهش 4.4 درصدی داشته است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا