سیاسی

تحولات غزه محور مذاکرات وزرای خارجه ایران و روسیه

وزرای خارجه ایران و روسیه در گفت و گوی تلفنی، مذاکرات اخیر سران دو کشور و تحولات غزه را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: وزرای خارجه ایران و روسیه در گفت و گوی تلفنی، مذاکرات اخیر سران دو کشور و تحولات غزه را بررسی کردند.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره برخی موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و منطقه‌ای از جمله آخرین تحولات جنگ علیه غزه و کرانه باختری گفت و گو و تبادل نظر نمود.

وزیر امور خارجه ایران در این گفت و گوی تلفنی با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور ایران و‌ روسیه در مسکو و با مرور موضوعات در دستور کار همکاری های دوجانبه، بر اهمیت ادامه رایزنی ها و تماس ها میان مقام های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین، با ابراز تأسف از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در موضوع توقف حملات نظامی و‌ جنایات رژیم اسراییل علیه غیرنظامیان در غزه، از سوی امریکا، این اقدام را دادن مجوز تداوم نسل کشی ساکنان غزه ارزیابی کرد و ضرورت اقدام برای توقف فوری جنایات جنگی و ارسال کمک های بشردوستانه بیشتر به باریکه غزه را یادآور شد.

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارحه روسیه دیدار و گفتگوهای اخیر دکتر رییسی و پوتین را بسیار مهم ارزیابی کرد.

لاورف با ابراز رضایت از روند همکاری های دوجانبه، در زمینه تحولات جاری در سرزمین های اشغالی فلسطین بر لزوم ادامه تلاش های بین المللی به منظور دستیابی به آتش بس، افزایش ارسال کمک های بشردوستانه به ساکنان غزه و تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا