اقتصادیخبر اول

توسعه چشمگیر خدمات بانکداری الکترونیک در عراق

اتحادیه بانک‌های خصوصی عراق از افزایش تعداد حساب‌ها، کارت‌های بانکی و دستگاه های پرداخت الکترونیکی در عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: اتحادیه بانک‌های خصوصی عراق اعلام کرد که به واسطه فعال سازی سیستم پرداخت الکترونیکی در نهاد‌های دولتی، خصوصی و اصلاح سیستم‌های تامین مالی تجارت‌های خارجی شاهد افزایش حساب‌ها، کارت‌های بانکی و دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی هستیم.

به گزارش «الصباح» علی طارق مدیر اجرایی اتحادیه بانک‌های خصوصی عراق دوشنبه (11 دسامبر) گفت که بانک‌های عراق با حمایت‌های دولت و بانک مرکزی عراق شاهد رشد خوبی است.

طارق افزود که بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت الکترونیکی زیرساخت‌های خوبی دارند و خدمات خود را گسترش داده اند که این امر موجب افزایش اعتماد شهروندان به بانک‌ها شده است.

وی ادامه داد که شمار حساب‌های بانکی در عراق با رشد 14 درصدی، در سپتامبر سال جاری به 10.02 میلیون حساب رسیده در حالی که در پایان سال گذشته حدود 8.79 میلیون حساب بود.

بدین ترتیب شمار حساب‌های بانکی در عراق طی 9 ماه افزایش 1.2 میلیونی داشته است.

مدیر اجرایی اتحادیه بانک‌های عراق افزود که حساب‌های جاری با رشد 17.7 درصدی شمار آن به 3.54 میلیون، حساب‌های پس انداز با رشد 11 درصدی به 5.55 میلیون و حساب‌های سپرده با رشد 4.6 درصدی به 236.8 هزار، حساب شرکت‌ها با رشد 5 درصدی به 688.7 هزار حساب رسیده است.

طارق تاکید کرد که شمار کارت‌های بانکی رشد 14.2 درصدی داشته و بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت الکترونیکی طی 9 ماه گذشته 2.3 میلیون کارت بانکی جدید صادر کردند.

بدین ترتیب شمار کلی کارت‌های بانکی در عراق به 18.5 میلیون کارت رسیده است.

طارق ادامه داد که دستگاه‌های «پوز» با رشد 117 درصدی در مدت مشابه در حالی که شمار آن در سال گذشته 10.718 هزار دستگاه بوده، در سال جاری به 23.261 هزار دستگاه رسیده است.

وی خاطر نشان کرد که شمار دستگاه‌های خودپرداز (ATM) با رشد 30.5 درصدی در حالی که در پایان سال گذشته 2.223 هزار دستگاه بوده، در سال جاری به 2901 دستگاه رسیده است.

مدیر اجرایی اتحادیه بانک‌های خصوصی عراق افزود که تغییر و تحولات بخش مالی عراق در دستیابی به اصلاحات اقتصادی موثر و مهم است و این امر از حمایت‌های دولت و بانک مرکزی عراق نشات می گیرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا