سیاسی

راهکار بلینکن برای آتش بس در غزه: حماس تسلیم شود

وزیر خارجه امریکا به منظور توقف جنگ در غزه پیشنهاد کرد که اعضای حماس «خود را تسلیم کنند».

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه امریکا به منظور توقف جنگ در غزه پیشنهاد کرد که اعضای حماس «خود را تسلیم کنند».

به گزارش «الشرق الاوسط»، «آنتونی بلینکن» در پاسخ به سؤال 5 سناتور جمهوری‌خواه درباره ارسال 13 هزار گلوله تانک به اسرائیل بدون مراجعه به کنگره، گفت که دولت امریکا «با همه توان» برای جلوگیری از هدف قرار گرفتن غیر نظامیان فلسطینی تلاش می‌کنند.

وی البته به حجم بالای «خسارت‌های فاجعه‌بار انسانی» در غزه اذعان کرد و گفت که «ضوابط استفاده از سلاح امریکا در مورد اسرائیل یا دیگر طرف‌ها تفاوتی ندارد» و افزود که اسرائیل برای دفاع از خود به این سلاح نیاز دارد.

بلینکن در ادامه گفت: «اگر حماس خود را از غیر نظامیان جدا کند، یا سلاحش را بر زمین بگذارد و تسلیم شود، جنگ همین فردا تمام خواهد شد».

وی افزود که در غیر این صورت، «اسرائیل باید اقدامات لازم را نه فقط برای دفاع از خود بلکه علیه تصمیم علنی حماس برای تکرار آنچه در 7 اکتبر رخ داد انجام دهد».

او در پاسخ به این پرسش که جنگ قرار است چند ماه یا هفته طول بکشد گفت: «تصمیم‌گیری درباره این مسائل با اسرائیل است، همه می‌خواهیم که جنگ کوتاه‌ترین زمان ممکن پایان یابد».

وزیر خارجه امریکا گفت که پس از پایان عملیات بزرگ نظامی، «باید مطمئن شویم که در مسیر منتهی به صلح پایدار گام برمی‌داریم» و افزود که «بدون تحقق آمال سیاسی مردم فلسطین، امنیت پایدار برای اسرائیل فراهم نخواهد شد».

وی افزود که باید مطمئن شد که بعد از جنگ «خلأ امنیتی و حاکمیتی» در غزه ایجاد نشود.

بلینکن همچنین تأکید کرد که امریکا برای جلوگیری از حملات انصارالله به مسیرهای دریایی، دست به اقدامات بین المللی بیشتری خواهد زد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا