سیاسی

اسرائیل از اعزام چهار ناو خود به دریای سرخ خبر داد

ارتش اسرائیل بامداد چهارشنبه اعلام کرد که چهار ناو جدید «سعر 6» خود را «برای اولین‌بار به دریای سرخ» اعزام کرده است.

میدل ایست نیوز: ارتش اسرائیل بامداد چهارشنبه اعلام کرد که چهار ناو جدید «سعر 6» خود را «برای اولین‌بار به دریای سرخ» اعزام کرده است.

اسرائیل در حالی این ناوهای خود را به دریای سرخ اعزام کرده است که پیشتر گروه انصارالله یمن به همه شرکت‌های کشتیرانی هشدار داده بود اگر با اسرائیل همکاری کنند، در دریای سرخ هدف حمله قرار می‌گیرند.

انصارالله در آخرین اعتراض خود به بمباران غزه توسط اسرائیل، یک نفتکش نروژی را در دریای سرخ هدف قرار دادند.

در بیانیه انصار الله که سه شنبه (12 دسامبر) منتشر شده، آمده است که این «کشتی حامل نفت که به سمت اسرائیل می رفت»، با یک راکت دریایی مناسب هدف قرار گرفت.

انصار الله یمن اعلام کرد که طی دو روز گذشته، توانسته مانع از عبور کشتی هایی شود که به هشدارهای نیروهای مسلح یمن پاسخ نداده اند.

یحیی سریع، سخنگوی نظامی انصار الله یمن اعلام کرد که انصار الله فقط در شرایطی این کشتی را هدف قرار داد که کادر کشتی، هشدارها را نادیده گرفتند.

سریع افزود که نیروهای مسلح یمن در هدف قراردادن هر کشتی که با بیانیه های پیشین مخالفت کند، شک نخواهد کرد.

وی تصریح کرد که به جلوگیری از همه کشتی ها از هر تابعیتی که از دریای عرب و سرخ به بنادر اسرائیل می روند، ادامه می دهیم.

ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) هم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X تأکید کرد که کشتی «استریندا» که برای حمل مواد شیمیایی است در حین عبور از باب المندب هدف موشک کروز قرار گرفته که از مناطق تحت کنترل انصارالله در یمن شلیک شده است.

مالک این نفتکش نروژی گفت این کشتی هیچ ارتباطی با اسرائیل ندارد و «به صورت آزمایشی» توسط اجاره‌کنندگان برای ارسال مرسوله از بندر اشدود خارج شده است.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل (کان) اعلام کرد که کشتی «استریندا» متعلق به نروژ قرار بود چهارم ژانویه پیش رو وارد بندر اشدود در اسرائیل شود.

با وجود این، مدیریت شرکتی که مالک این کشتی است اعلام کرده که «با توصیه مشاوران امنیتی» تا زمانی که کشتی و خدمه آن در آب‌های امن قرار نگیرند از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری خواهد کرد.

https://twitter.com/IDF/status/1734756534092021946?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1734756534092021946%7Ctwgr%5E3542daa7dfb48409a018b17bb5c13ec478985fe8%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.radiofarda.com%2Fa%2F32627190.html

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا