خبر اولسیاسی

تاکید السودانی بر عدم دخالت طرف های خارجی در تعقیب عاملان حمله به نمایندگی های دیپلماتیک

نخست وزیر عراق بر توان امنیتی کشورش برای انجام وظایفش در تعقیب عاملان حملات به نمایندگی های دیپلماتیک بدون دخالت هیچ طرف خارجی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق شب گذشته تماسی تلفنی از سوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا دریافت کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، در این تماس برخی از موضوعات و پرونده های روابط دوجانبه میان عراق و امریکا، راه های تقویت آن و نیز مهم ترین تحولات در عرصه منطقه و جهان بررسی شد.

السودانی بر تمایل عراق به برقراری شراکت و همکاری با کشورهای دوست و نیز تلاش مشترک برای مقابله با چالش های اقتصادی، امنیتی و اقلیمی در راستای حمایت از تلاش ها برای تحکیم ثبات در منطقه تاکید کرد.

وی همچنین بر پایبندی عراق به حفاظت از نمایندگی های دیپلماتیک و مستشاری و نیز توان امنیتی عراق برای انجام وظایفش در تعقیب عاملان حملات به نمایندگی های دیپلماتیک بدون دخالت هیچ طرف خارجی تاکید کرد.

وزیر خارجه امریکا نیز ضمن اظهار تداوم اقدام مشترک و ارتباط میان طرفین، از اقدامات دولت عراق برای تامین امنیت هیئت های دیپلماتیک و سفارتخانه های فعال در عراق و نیز تعقیب عناصری که پشت این حملات هستند، استقبال کرد.

پیش از این، وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا تلفنی با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق گفت وگو کرد.

دو طرف درباره حمله به سفارت امریکا در بغداد گفت وگو کردند.

ماتیو تولر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که بلینکن از محکومیت قوی اقدامات تروریستی اخیر علیه امریکایی ها توسط عراق استقبال و بر پایبندی این کشور به برخورد با عاملان آن و حفاظت از کارکنان خود در عراق و سوریه تاکید کرد.

وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور، حمله راکتی به بغداد در صبح روز جمعه هفته گذشته را محکوم کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا