سیاسی

فلسطین: بایدن گفته‌هایش را به عمل تبدیل کند

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای از رئیس جمهور امریکا خواست تا گفته‌هایش را به عمل و نقشه راه الزام‌آور به منظور احیای امید به برقراری صلح، تبدیل کند.

میدل ایست نیوز: پس از تاکید جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، بر پایبندی خود به راه حل دو کشوری، دولت خودگردان فلسطین از این اظهارات استقبال کرد.

به گزارش العربیه، وزارت خارجه فلسطین چهارشنبه در بیانیه‌ای از بایدن خواست تا گفته‌هایش را به عمل و نقشه راه الزام‌آور به منظور احیای امید به برقراری صلح، تبدیل کند.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه خود همچنین از اظهارات و مواضع سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا در تاکید بر وحدت کرانه باختری و نوار غزه و برخورداری دولت خودگردان ملی فلسطین از مشروعیت حاکمیت بر خاک فلسطین و مردم آن، استقبال کرد.

این وزارتخانه با تائید درستی این مواضع، خاطرنشان کرد که حل و فصل منازعه از طریق گفت‌وگوهای سیاسی، امکان‌پذیر است که به چرخه جنگ‌ و خشونت خاتمه داده و امنیت و ثبات را برای منطقه و جهان ایجاد کند.

آتش‌بس فوری

سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» نیز از زبان حسین الشیخ، دبیر کل خود از بایدن خواست این گفته‌ها را به عمل تبدیل کند و این کار را با فراخوان برای آتش‌بس فوری در نوار غزه، آغاز کند.

الشیخ در توئیت خود در شبکه اجتماعی «ایکس» افزود که سخنان روز گذشته بایدن باید با طرح نقشه سیاسی فراگیر مبتنی بر مصوبات سازمان ملل و قانون بین‌المللی، پایان اشغالگری و برپایی کشور مستقل فلسطین، به عمل تبدیل شود.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا