خبر اولسیاسی

شناسایی عاملان حمله به سفارت امریکا/سخنگوی السودانی: دستگیرشدگان وابسته به تشکیلات امنیتی هستند

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که عاملان حمله به سفارت امریکا شناسایی شده‌اند و متاسفانه وابسته به تشکیلات امنیتی هستند.

میدل ایست نیوز: یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق روز پنجشنبه گفت که تعرض به سفارت امریکا در بغداد در هفتم دسامبر جاری و نیز مقر دستگاه امنیت ملی عراق و برخی ساختمان های دولتی، تعرض به امنیت و حاکمیت عراق است.

طبق بیانیه نخست وزیری عراق، رسول اظهار داشته است: نمی توان در برابر چنین تعرضاتی سکوت و یا چشم پوشی کرد، چراکه این دست اقدامات تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات کشور است و به آبرو و عزت عراق لطمه می زند.

در این بیانیه به نقل از سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق آمده است: دستگاه های امنیتی با دستور مستقیم محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اقدام به تحقیق پیرامون حادثه رخ داده برای دستیابی به مجرمان و سپردن آنان به دست عدالت کردند.

این بیانیه می افزاید: دستگاه های امنیتی ما پس از تلاش فنی و اطلاعاتی فشرده توانستند هویت عاملان این حادثه را شناسایی کنند. متاسفانه اطلاعات اولیه حاکی از دست داشتن برخی از دستگاه های امنیتی در این حادثه است.

طبق بیانیه فوق، پس از صدور احکام بازداشت توسط دستگاه قضا، دستگاه های امنیتی اقدام به دستگیری تعدادی از این عاملان کردند و تلاش ها برای رسیدن به تمامی شرکت کنندگان در این حادثه ادامه دارد.

در بیانیه نخست وزیری عراق آمده است: نهادهای مربوطه همچنین پیشتر موفق به شناسایی حامیان این افراد و ارائه دهندگان حمایت های لجستیکی به آنان شدند.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا