خبر اولسیاسی

هشدار ایران درباره ایجاد نیروی دریایی بین‌المللی در دریای سرخ

وزیر دفاع ایران با اشاره به اینکه دریای سرخ منطقه ایران محسوب می‌شود، گفت: قطعا کسی نمی‌تواند در منطقه‌ای که تسلط داریم، مانور بدهد.

میدل ایست نیوز: محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع ایران در واکنش به تلاش امریکا برای ایجاد یک نیروی دریایی بین‌المللی در دریای سرخ با حضور 40 کشور، اظهار داشت: منطقه دیگر فضای این را ندارد که کسی در آن بیش از این تردد کرده و تضارب نیرو داشته باشد. این‌ها هم قطعا چنین کاری را نمی کنند و اگر بخواهند چنین بی عقلی انجام دهند با مشکلات فوق العاده‌ای مواجه خواهند شد.

به گزارش «ایسنا» وی همچنین گفت: همه کشورها در این منطقه حضور دارند ولی این منطقه، منطقه ماست و ما روی آن منطقه‌ای که تسلط داریم، قطعا کسی نمی‌تواند مانور بدهد.

گفتنی است یک مقام پنتاگون اخیرا فاش کرد که امریکا در تلاش است تا یک نیروی بین‌المللی با حضور 40 کشور برای حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ تشکیل دهد. این مقام امریکایی که حاضر به افشای نامش نشده، به اسکای نیوز عربی اعلام کرد نیرویی که قرار است تشکیل شود، منطقه‌ای به وسعت سه میلیون مایل از آب‌های بین‌المللی را زیر نظر خواهد گرفت.این نیرو شامل کشورهای عضو فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) می‌شود.

منبع
ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا