سیاسی

درخواست ابومازن از امریکا برای توقف جنگ غزه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار مشاور امنیت ملی امریکا، خواستار مداخله دولت امریکا برای توقف جنگ در نوار غزه شد.

میدل ایست نیوز: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز جمعه میزبان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا بود.

به گزارش آناتولی، عباس در این دیدار به لزوم توقف حملات پی در پی اسرائیل از طریق آتش بس فوری و توقف کشتار جمعی به ویژه در نوار غزه اشاره کرد.

وی گفت که بازگشایی همه گذرگاه ها، تشدید ورود کمک های امدادی، پزشکی و غذایی و تامین آب و برق و سوخت در اسرع وقت و ارائه کمک ها برای فعالیت مجدد بیمارستان ها و مراکز اساسی برای درمان هزاران مجروح و ارائه خدمات به ملت غزه ضروری است.

عباس خواستار مداخله دولت امریکا در ملزم کردن اسرائیل به توقف حملات در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی و حملات پی در پی به شهرها و اردوگاه های فلسطین و کشتار غیرنظامیان و ویران کردن زیرساخت ها و توقف حملات به مقدسات اسلامی و مسیحی شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به اقدامات  اسرائیل علیه بازداشت شدگان و شکنجه آنها اشاره کرد و خواستار الزام اسرائیل به توقف فوری این اقدامات و تجاوزات شد.

عباس مجددا بر مخالفت با کوچاندن اجباری چه در غزه یا کرانه باختری از جمله قدس تاکید کرد.

وی اشاره کرد که کرانه باختری شاهد کوچاندن اجباری و الحاق چراغ خاموش اراضی فلسطینی از سوی مستعمران تروریست و ارتش اسرائیل است.

وی خواستار مداخله دولت امریکا برای جلوگیری از این سیاست ها که مخالفت مصوبات بین المللی و قانون بین المللی است، شد.

عباس گفت که صلح و امنیت تنها از طریق برپایی دو کشور محقق می شود و راه حل های امنیتی و نظامی شکست خود را ثابت کرده است و امنیت و ثبات برای منطقه نمی آورد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا