خبر اولسیاسی

ماجرای حادثه آتش سوزی کشتی در نزدیکی «باب المندب»

رسانه‌های امریکایی گزارش دادند که یک کشتی حامل پرچم لیبریا هنگام عبور از سواحل یمن مورد حمله قرار گرفت که موجب آتش سوزی در آن شد.

میدل ایست نیوز: رسانه‌های امریکایی صبح جمعه گزارش دادند که یک کشتی حامل پرچم لیبریا هنگام عبور از سواحل یمن مورد حمله قرار گرفت که موجب آتش سوزی در آن شد.

آسوشیتدپرس گزارش داد که یک مقام امریکایی گفته که پس از اصابت موشکی از یمن به یک کشتی با پرچم لیبریا در دریای سرخ، آتش سوزی رخ داده که نشان می دهد احتمالا گروه انصارالله در پشت این حمله بوده است.

در همین حال، سازمان تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد: گزارش ها از برخورد یک توسط شی ناشناس به یک کشتی در حوالی باب المندب و آتش سوزی در آن حکایت دارد.

شرکت امنیت دریایی امبری بریتانیا نیز فاش کرد که یک کشتی با پرچم لیبریا در نتیجه حمله هوایی در شمال بندر المخای یمن آسیب دید.

این شرکت افزود: کشتی در حال عبور از تنگه باب المندب به سمت جنوب بود که مورد هجوم پرتابه قرار گرفت.

امبری تاکید کرد که به دلیل اصابت پرتابه، یکی از کانتینرهای کشتی به دریا سقوط کرده و آتش سوزی در کشتی به وقوع پیوست.

این در حالی است که انصارالله اخیراً حملات خود را به کشتی ها در دریای سرخ در مجاورت باب المندب تشدید کرده که آخرین آنها دیروز پنجشنبه بود که افراد مسلح به یک کشتی کانتینری حمله کردند. رسانه ها از جمله الجزیره اعلام کردند که انصارالله کشتی حامل پرچم هنگ کنگ را کنترل کرده و آن را به سواحل یمن بردند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا