خبر اولسیاسی

انصارالله: در صورت ادامه حملات به غزه، وارد فاز سوم تنش می‌شویم

انصارالله یمن هشدار داد که اگر عملیات نظامی اسرائیل در غزه متوقف نشود، وارد فاز تازه‌ای از تنش خواهد شد که برای اسرائیل بسیار سخت خواهد بود.

میدل ایست نیوز:  محمد القادری، فرمانده گارد ساحلی انصارالله، در مصاحبه با رسانه‌های انصارالله تأکید کرد که حمله به کشتی «MSC Alanya» در غرب جزیره حنیش در استان حدیده (غرب یمن) انجام شده است.

به گزارش «اسپوتنیک»، وی گفت که همه «کشتی‌های مرتبط با اسرائیل» که هدف حمله قرار گرفته‌اند پیش از آن به پیام‌ها پاسخ نداده‌اند و برخورد انصارالله با آنها برای جلوگیری از تردد آنها به سمت بنادر اسرائیل بوده است.

القادری افزود که اقدامات انصارالله در مرحله گذشته با هدف بازدارندگی و نه غرق کردن کشتی‌ها و نیروهای انصارالله توان نظامی لازم برای غرق کردن کشتی‌ها را هم دارند.

وی تأکید کرد: اگر صهیونیست‌ها به جنگ ادامه دهند وارد فاز سومی از تنش خواهیم شد که برای صهیونیست‌ها بسیار سخت خواهد بود.

فرمانده گارد ساحلی یمن افزود که نیروهای انصارالله توانایی دفع هرگونه حمله به یمن را دارند و از تهدیدهای امریکا نمی‌ترسند و همه تحرکات امریکا در دریای سرخ و خلیج عدن را رصد می‌کنند.

اظهارات القادر ساعاتی پس از آن مطرح شده که یحیی سریع، سخنگوی نظامی انصار الله یمن از عملیات نظامی علیه دو کشتی باری که به سمت اسرائیل می رفت، خبر داد.

وی گفت که انصار الله یمن دو کشتی MSC PALATIUM III و MSC Alanya را هدف حمله قرار داده است.

سریع افزود که این دو کشتی با دو موشک دریایی مناسب پس از آن هدف قرار گرفته است که به درخواست های نیروی دریایی یمن و هشدارها و شلیک ها توجه نکرده اند.

سخنگوی نظامی انصار الله تاکید کرد که به همه کشتی ها که به همه بنادر جهان به جز بنادر اسرائیل می روند، اطمینان می دهیم که هیچ آسیبی به آنها نخواهد رسید و آنها باید سیستم راداری خود را روشن نگه دارند.

سریع افزود که در حمله به هر کشتی که در بیانیه های پیشین آمده است تردید نخواهیم کرد و به جلوگیری از عبور همه کشتی های که به سمت بنادر اسرائیل می روند تا زمانی که نیازهای غذایی و دارویی به غزه وارد شود، ادامه می دهیم.

سریع گفت که عملیات انصار الله برای یاری مظلومیت ملت فلسطین و انجام دستورات رهبر انصار الله و پاسخ به فراخوان های ملت های آزاده است.

پیش از این آسوشیتدپرس گزارش داد که یک مقام امریکایی گفته که پس از اصابت موشکی از یمن به یک کشتی با پرچم لیبریا در دریای سرخ، آتش سوزی رخ داده که نشان می دهد احتمالا گروه انصارالله در پشت این حمله بوده است.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا