سیاسی

لغو سفر وزیر خارجه فرانسه به لبنان به علت نقص فنی هواپیما

سفارت فرانسه در لبنان از تعویق سفر برنامه ریزی شده وزیر خارجه این کشور به لبنان و منطقه به علت نقص فنی هواپیمای وی خبر داد.

میدل ایست نیوز: سفارت فرانسه در لبنان از تعویق سفر برنامه ریزی شده کاترین کولونا، وزیر خارجه این کشور به لبنان و منطقه به علت نقص فنی هواپیمای وی خبر داد.

به گزارش «روسیا الیوم» در مقابل دفتر نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز اعلام کرد که دیدار وی با وزیر خارجه فرانسه که قرار بود عصر امروز انجام شود، به علت تاخیر در سفر وزیر فرانسوی به بیروت لغو شده است. تاریخ جدیدی نیز از سوی این دفتر اعلام نشد.

طبق بیانیه صادره از دفتر کولونا، تصمیم گرفته شد که سفر برنامه ریزی شده وی به لبنان و منطقه به دلیل نقص فنی که در آخرین لحظه در هواپیمایش در فرودگاه پاریس رخ داد، لغو شود.

هفته گذشته شبکه الجدید لبنان اعلام کرد که وزیر خارجه فرانسه به زودی در سفر به لبنان با گردان فرانسوی نیروهای حافظ صلح «یونیفل» دیدار خواهد کرد.

پیش از این منابع دیپلماتیک اعلام کردند که سفر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به لبنان که قرار بود اواخر هفته جاری انجام شود، به علت اوضاع ناپایدار در جنوب لبنان به علت تنش ها و رویارویی ها بین حزب الله و نیروهای اسرائیلی در چارچوب جنگ غزه و نیز خلأ ریاست جمهوری و عدم تشکیل دولت جدید لبنان، لغو شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا