سیاسی

واشنگتن: اسرائیل 34 بار به مواضع ارتش لبنان حمله کرده است

مقامات امریکایی و منابع امنیتی منطقه ای اعلام کردند که اسرائیل از 7 اکتبر بیش از 34 بار به مواضع ارتش لبنان حمله کرده است.

میدل ایست نیوز: مقامات امریکایی و منابع امنیتی منطقه ای اعلام کردند که اسرائیل از 7 اکتبر بیش از 34 بار به مواضع ارتش لبنان حمله کرده است.

به گزارش «الشرق» شبکه خبری «CNN» ضمن اعلام این خبر به نقل از منابع امریکایی تأکید کرد که حمله به مواضع ارتش لبنان توسط اسرائیل شامل شلیک سلاح های سبک، توپخانه و حمله های پهپادی و هلیکوپتری بوده است.

مقامات امریکایی به «CNN» گفتند که دولت جو بایدن به اسرائیل اعلام کرد که حمله به ارتش لبنان غیر قابل قبول است.

به گفته یک مقام امریکایی بلندپایه، واشنگتن معتقد است که برخی از این حملات زمینی بوده و هدف اصلی در آنها نیروهای «حزب الله» لبنان بوده است.

این مقام امریکایی اشاره کرد که هدف حملات دیگر اسرائیل به ارتش لبنان مشخص نیست و می توان احتمال داد که برخی سربازان اسرائیل امکان «خویشتنداری» را از دست داده بودند.

وزارت دفاع امریکا روز پنجشنبه خبر داد که لوید آستین وزیر دفاع این کشور در یک گفت و گوی تلفنی از یوآف گالانت، همتای اسرائیلی خود خواستار برقراری آرامش در طول خطوط امن مرزی بین لبنان و اسرائیل شد.

در پی آغاز جنگ اسرائیل و فلسطین در 7 اکتبر بمباران های متقابل در مرزها بین ارتش اسرائیل و فلسطین از یک طرف و نیروهای «حزب الله» و گروه های مسلح فلسطینی در لبنان از طرفی دیگر انجام شده است.

 

از طريق
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا