سیاسی

ایران: هزینه حمایت امریکا از اسرائیل در جنگ غزه به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با بیان اینکه اسرائیل بدون حمایت بی قید و شرط امریکا قدرت تجاوز ندارد، گفت: با طولانی شدن جنگ غزه، هزینه این حمایت برای امریکا بصورت تصاعدی رو به افزایش است.

میدل ایست نیوز: امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با بیان اینکه اسرائیل بدون حمایت بی قید و شرط امریکا قدرت تجاوز ندارد، به دولت جو بایدن هشدار داد: با طولانی شدن جنگ غزه، هزینه این حمایت برای امریکا به صورت تصاعدی رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی در گفت‌وگویی با نیوزویک اظهار داشت: یا امریکا باید این حمایت را مشروط و محدود کند یا قربانی جاه طلبی حاکمان اسرائیل شود.

نماینده ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه اسرائیل برای امریکا بسیار پرهزینه شده است، عنوان کرد: هزینه مادی سیاسی و بالاتر از همه، اخلاقی و اعتباری در افکار عمومی جهان. در چنین شرایطی نه منافع امریکا ایجاب می کند و نه توان اسرائیل برای اینکه به سراغ جنگ جدیدی برود.

ایروانی تصریح کرد: نتانیاهو حیات سیاسی خود را در ادامه جنگ غزه می بیند و بایدن انتخاب مجدد خود را در پایان دادن به جنگ غزه. این تعارض منافع با طولانی شدن جنگ قابل مدیریت نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد: اصرار ایران بر آتش بس فوری و پایدار به معنای پایان دادن به بمباران‌ها و کشتار غیر نظامیان در غزه است. جنگ مقاومت و اسرائیل تا پایان اشغالگری ادامه خواهد داشت اما عرصه این جنگ نباید به غیر نظامیان کشیده شود.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین خاطرنشان کرد: ایران هیچگاه آغاز کننده جنگ با هیچ کشوری نخواهد بود. اصولا راهبرد جنگ پیش‌دستانه، جایی در سیاست دفاعی ایران ندارد اما در بالاترین سطح آمادگی برای واکنش به هر تهدیدی و دفاع از کشور، اتباع و منافعش قرار دارد.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا