سیاسی

برای بررسی اوضاع جنوب لبنان؛
وزیر خارجه فرانسه به بیروت می رود

وزیر خارجه فرانسه به بیروت سفر می کند تا نحوه جلوگیری از تشدید تنش در جنوب لبنان را بررسی کند.

میدل ایست نیوز: کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه امروز دوشنبه برای انجام گفت و گوهایی با محور چگونگی جلوگیری از تشدید تنش میان حزب الله و اسرائیل در جنوب لبنان، به بیروت می رود.

به گزارش فرانس 24، وزیر خارجه فرانسه روز گذشته در تل آویو تاکید کرد که خطر تنش همچنان پابرجاست و اگر اوضاع از کنترل خارج شود، فکر می کنم به نفع هیچ کس نباشد و این را به اسرائیل هم می گویم.

وی افزود: این دعوت به احتیاط و کاهش تنش بر همگان صدق می کند.

گفتنی است مرزهای لبنان و اسرائیل از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر گذشته شاهد تنش و تبادل آتش میان حزب الله لبنان و ارتش اسرائیل بوده است.

الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی با همتای فرانسوی اش تاکید کرد تل آویو هیچ قصدی برای ایجاد جبهه ای دیگر در مرزهای شمالی ندارد اما ما تمام اقدامات لازم برای حفاظت از مردممان را انجام می دهیم.

وزیر خارجه اسرائئل اظهار داشت که فرانسه می تواند نقش مثبت و مهمی برای جلوگیری از جنگ در لبنان ایفا کند.

فرانسه نیز که برخلاف دیگر کشورهای غربی تماس های منظمی با حزب الله لبنان دارد، آمادگی خود برای انجام این نقش در راستای مقابله با خطر واقعی گسترش جنگ را ابراز داشته است.

روز شنبه، سفارت فرانسه در لبنان از تعویق سفر برنامه ریزی شده کاترین کولونا، وزیر خارجه این کشور به لبنان و منطقه به علت نقص فنی هواپیمای وی خبر داد.

همزمان دفتر نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز اعلام کرد که دیدار وی با وزیر خارجه فرانسه که قرار بود عصر شنبه انجام شود، به علت تاخیر در سفر وزیر فرانسوی به بیروت لغو شده است.

طبق بیانیه صادره از دفتر کولونا، تصمیم گرفته شد که سفر برنامه ریزی شده وی به لبنان و منطقه به دلیل نقص فنی که در آخرین لحظه در هواپیمایش در فرودگاه پاریس رخ داد، لغو شود.

منبع
فرانس 24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا