سیاسی

ترکیه: امریکا باید درخواست برای توقف جنگ در غزه را بشنود

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که امریکا باید درخواست ها برای توقف جنگ در غزه را بشنود.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور ترکیه  ضمن تاکید بر آن که امریکا باید دعوت به توقف جنگ در غزه را بشنود گفت که اسرائیل نه تنها به فلسطینیان و مردم نوار غزه بلکه به تمام بشریت حمله می کند.

به گزارش «آناتولی» رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفت و گو با شماری از خبرنگاران حاضر در هواپیما هنگام بازگشت از مجارستان اعلام کرد که امریکا باید دعوت به توقف جنگ در غزه را بشنود.

رئیس جمهور ترکیه گفت که به جو بایدن همتای امریکایی خود، مسئولیت های تاریخی کشورش در رابطه با توقف جنگ در غزه را یاد آوری کرد.

اردوغان درباره آشتی میان گروه های فلسطینی گفت که به اعتقاد من ترکیه در این باره کارهای زیادی می تواند انجام دهد و ضروری است که آشتی بین دو جنبش فلسطینی حکم فرما شود.

وی افزود که درست نیست که دو جنبش فلسطینی «فتح» و «حماس» با یک دیگر دیداری ندارند. این دو گروه با یکدیگر نشست برقرار کنند و می توانند از این هم فرا تر روند.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد که چندین بار اعلام کردم که حماس یک سازمان تروریستی نیست بلکه یک حزب سیاسی است. این را یک بار دیگر می گویم. حماس برای حقوق خود مبارزه می کند که به عنوان یک حزب سیاسی به آن دست خواهد یافت.

اردوغان افزود که در حال حاضر می کوشیم مجروحان و بیماران را از غزه خارج کنیم و برای طی مراحل درمان آن ها به ترکیه منتقلشان کنیم.

وی ادامه داد که پس از پایان حمله های اسرائیل تلاش های ما در جهت این خواهد بود که غزه را بار دیگر زنده کنیم. ما باید جهان اسلام را در این باره با یکدیگر بسیج کنیم.

رئیس جمهور ترکیه گفت که طی دیدار با مقامات کشورهای سازمان همکاری اسلامی بر آمادگی خود برای مشارکت در این امر و به کار گیری تمام تلاش ها برای بازسازی و زنده کردن غزه تاکید کردیم.

 

 

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا