اقتصادی

توافق مصر و امارات درباره همکاری در عرصه زیرساخت‌های دیجیتال

مصر و امارات یادداشت تفاهمی را برای در عرصه سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت های دیجیتال امضا کردند.

میدل ایست نیوز: مصر و امارات یادداشت تفاهمی را با هدف ایجاد چارچوب کامل برای همکاری سرمایه گذاری در زیرساخت های دیجیتال امضا کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» محمد حسن السویدی وزیر سرمایه گذاری امارات و عمرو طلعت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مصر دوشنبه (18 دسامبر) این یادداشت تفاهم را امضا کردند.

مراکز داده که توسعه آن به موجب این تفاهم نامه انجام خواهد شد، می توانند ظرفیت عملیاتی کل خود را به هزار مگاوات برسانند.

این تفاهم نامه همچنین شامل تقویت همکاری فعال از طریق افزایش روابط بین نهادهای دولتی و خصوصی در امارات و مصر، ارائه تسهیلات برای حمایت از تلاش های مربوطه از جمله تلاش های همکاری و تبادل تجربه می شود.

وزیر سرمایه گذاری امارات در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت که این تفاهم نامه منعکس کننده عمق روابط دوجانبه امارات و مصر است.

السویدی افزود که این تفاهم نامه تقویت کننده همکاری های اقتصادی است و اثر آن پایدار خواهد بود، از تلاش ها برای ابتکار و رشد حمایت می کند و در رشد اقتصاد دیجیتال مصر و توسعه زیرساخت های آن سهم زیادی دارد.

از طرفی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مصر اشاره کرد که این تفاهم نامه شامل بررسی تقویت شراکت سرمایه گذاری از طریق پروژه های مشترک و نیز تشویق و تسهیل سرمایه گذاری در پروژه های مراکز داده در مصر می شود.

وی ادامه داد که این تفاهم نامه همچنین شامل ارزیابی مشترک توانمندی های فنی و سرمایه گذاری برای توسعه پروژه های مراکز داده در مصر می شود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا