سیاسی

در دیدار فیدان و فؤاد حسین چه گذشت؟

وزرای خارجه عراق و ترکیه در آنکارا مذاکرات گسترده ای در خصوص مسائل دوجانبه از جمله تروریسم، امنیت، آب و جاده توسعه داشتند.

میدل ایست نیوز: هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه و فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در آنکارا دیدار و گفت وگو کردند.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، دو طرف مذاکرات گسترده ای درخصوص مسائل دوجانبه و منطقه ای به ویژه مبارزه با تروریسم، امنیت و آب داشتند و بر سر تداوم گسترش روابط فیمابین در همه زمینه ها در راستای تضمین همکاری فراگیر نهادهای دو کشور توافق کردند.

فیدان و حسین اراده سیاسی مشترک و قوی خود در خصوص گسترش روابط دوجانبه را اعلام کردند.

در این مذاکرات بر اهمیت مشترک در راستای حفظ وحدت سیاسی عراق و حاکمیت و تمامیت ارضی تاکید و بر تشدید سطح همکاری فراگیر در زمینه مبارزه با تروریسم در راستای تثبیت امنیت و ثبات در دو کشور توافق شد.

وزرای خارجه عراق و ترکیه تهدیدهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در چارچوب همکاری امنیتی بین دو کشور را بررسی کردند.

دو طرف تاکید کردند که امنیت و ثبات و شکوفایی منطقه، از طریق همکاری در حوزه تجارت، سرمایه گذاری، حمل و نقل و زیر ساخت در چارچوب رویکرد استراتژیک مشترک ممکن خواهد شد.

در این خصوص دو طرف درباره گام هایی که باید برای اجرای پروژه جاده توسعه که به توسعه عراق و منطقه در اسرع وقت کمک می کند، سخن گفتند.

مساله تغییرات اقلیمی، چالش آب و بازتاب های مشترک آن از دیگر محورهای گفت وگوی وزرای خارجه دو کشور بود که در این خصوص برای تداوم فعالیت کمیته مشترک دائم برای حل این چالش ها تصمیم گیری کردند.

در پایان دو طرف بر سر تداوم رایزنی و ارتباط در خصوص مسائل به صورت منظم و پیوسته توافق کردند.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا