سیاسی

سخنگوی انصارالله:
ائتلاف در دریای سرخ، عملیات ما را متوقف نمی کند

انصارالله یمن اعلام کرد که ائتلاف تشکیل شده توسط امریکا علیه این گروه، عملیاتش در دریای سرخ را متوقف نمی کند.

میدل ایست نیوز: محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن روز سه شنبه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که ائتلاف تشکیل شده توسط امریکا علیه این گروه، عملیاتش در دریای سرخ را متوقف نمی کند.

به گزارش «آناتولی» سخنگوی انصارالله افزود: عملیات دریایی یمن با هدف پشتیبانی از مردم فلسطین در مقابله با تجاوز و محاصره غزه است و نه مانور قدرت یا چالشی برای دیگران؛ هرکس به دنبال گسترش جنگ است، باید پیامدهای رفتارهایش را بپذیرد.

وی در توییت خود نوشت: ائتلاف تشکیل شده توسط امریکا برای حفاظت از اسرائیل و نظامی کردن محیط دریا بدون هیچ توجیهی است و یمن عملیات قانونی خود در حمایت از غزه را متوقف نمی کند.

عبدالسلام همچنین افزود: همانگونه که امریکا به خود اجازه داد تا با تشکیل ائتلاف یا بدون ائتلاف از اسرائیل پشتیبانی کند، ملت های منطقه نیز مشروعیت کامل برای پشتیبانی از فلسطین را دارند و یمن این مسئولیت را بر عهده گرفته تا در کنار مردم فلسطین و مظلومیت بزرگ غزه بایستد.

پیش از این لوید آستین، وزیر دفاع امریکا از تشکیل گروهی چند ملیتی برای مقابله با حملات به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ خبر داد.

لوید آستین گفت: «کشورهایی که خواستار حفاظت از اصل بنیادین آزادی دریانوردی هستند، باید برای مقابله با چالشی که این عامل غیردولتی ایجاد کرده است، به هم بپیوندند.»

آستین افزود که هدف از این ائتلاف امنیتی «تضمین آزادی دریانوردی برای همه کشورها و تقویت امنیت و رفاه منطقه» است.

بریتانیا، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا به همراه آمریکا در این ماموریت برای مقابله با حملات در دریای سرخ تلاش خواهند کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا