سیاسی

السودانی در دیدار سفیر اتریش:
اتحادیه اروپا باید در قبال تحولات غزه موضعی مسئولانه بگیرد

نخست وزیر عراق از فرصت های شغلی شرکت های اتریشی در عراق و باز بودن درهایشان برای همکاری با بخش خصوصی عراق استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز سه شنبه در دفترش از آندریا ناسی، سفیر جدید اتریش در بغداد به مناسبت آغاز مسئولیتش استقبال کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، در این دیدار ابعاد مختلف روابط دو کشور و راه های ارتقای آن در راستای تقویت منافع مشترک و نیز درباره توافق نامه میان دو کشور در زمینه حمل و نقل که قرار است به امضا برسد، گفت و گو شد.

السودانی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت تعیین سفیر اتریش در عراق پس از 30 سال فقدان نمایندگی دیپلماتیک در سطح سفیر، تاکید کرد که این اقدام روابط دو طرف را تقویت می کند و فرصت های مبادله و شراکت را گسترش می دهد.

وی همچنین از تأکید کرد که دولت از فعالیت شرکت های اتریشی در عراق و از شراکت شرکت های اتریشی با بخش خصوصی عراق استقبال می کند.

نخست وزیر عراق بر اهمیت حمایت از ثبات در منطقه، ضرورت اتخاذ مواضع مسئولانه توسط قدرت های بزرگ، جامعه جهانی و کشورهای اتحادیه اروپا در قبال اوضاع فلسطین، توقف تجاوز وحشیانه علیه نوار غزه و کمک به آسیب دیدگان فلسطینی تاکید کرد.

سفیر اتریش نیز تبریک دولت کشورش برای موفقیت در برگزاری انتخابات شوراهای استانی و تمایل اتریش برای تحکیم همکاری با عراق و مشارکت در طرح های توسعه ای، زیرساخت ها و پروژه جاده توسعه را اعلام کرد.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا