سیاسی

سخنگوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات:
ثبت 69 شکایت در جریان انتخابات شوراهای استانی عراق

کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که در رای گیری ویژه و سراسری انتخابات شوراهای استانی عراق 69 شکایت به ثبت رسیده است.

میدل ایست نیوز: کمیساریای عالی انتخابات عراق از دریافت 69 شکایت در رای گیری ویژه و سراسری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) جمانه الغلای سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق امروز سه شنبه (19 دسامبر) اعلام کرد که مرکز شکایات و اعتراضات 54 شکایت در رای گیری ویژه و 15 شکایت در رای گیری سراسری دریافت کرده است.

الغلای تصریح کرد که این شکایت ها در دو گروه زرد و سبز طبقه بندی شده اند.

وی افزود که شکایت های زرد که شمار آن به 43 شکایت رسیده تاثیری بر نتایج انتخابات نخواهد گذاشت و مربوط به شکایت هایی است که محکمه پسند نیستند و مثلا فاقد مدارک کافی یا ناقص و بدون امضای شاکی هستند.

سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات افزود که شکایت های سبز عمدتا به عملکرد کارمندان، ناظران مراکز رای گیری و حتی دستگاه های امنیتی مربوط می شود و این دسته از شکایت ها نیز در نتایج انتخابات غیر موثر هستند اما برای مجازات مقصران احتمالی، نیاز به تحقیق و بررسی دارد.

الغلای خاطر نشان کرد که هیچ گونه شکایت قرمزی به ثبت نرسیده است و افزود که شکایت قرمز شکایتی است که در نتیجه انتخابات تاثیر گذار خواهد بود و این نوع شکایت ها در اولویت بررسی قرار می گیرد.

وی تاکید کرد که شکایت های قرمز شامل تقلب، دستکاری در برگه های رای و تغییر در ثبت اسامی رای دهنگان می شود.

بامداد امروز «عمر احمد» رئیس شورای کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق، در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که این کمیساریا به مسئولیت ملی خود با موفقیت عمل کرده و انتخابات شوراهای استانی در فضای امن و دموکراتیک برگزار شده است.

وی گفت که نسبت مشارکت کلی در رأی‌گیری سراسری و رأی‌گیری خاص نیروهای نظامی و امنیتی به 41 درصد رسیده است و افزود که کمیساریا متعهد به اعلام نتایج اولیه انتخابات ظرف 24 ساعت است.

انتخابات شوراهای استانی عراق پس از 10 سال وقفه، روز گذشته در سراسر عراق (به جز اقلیم) برگزار شد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا