سیاسی

اکسیوس خبر داد؛
شرط اسرائیل برای توقف تنش با لبنان: عقب‌نشینی 10 کیلومتری حزب الله از مرزها

اسرائیل به واشنگتن اطلاع داده که برای خودداری از تنش با لبنان، خواهان فاصله گرفتن حزب الله از مرزهایش به میزان 10 کیلومتر است.

میدل ایست نیوز: پایگاه خبری «اکسیوس» گزارش داد که اسرائیل به واشنگتن گفته که خواهان فاصله شش مایلی (حدود 10 کیلومتر) حزب الله لبنان از مرزهایش به عنوان بخشی از یک توافق دیپلماتیک برای جلوگیری از تنش های مرزی است.

به گزارش «النهار» به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، امریکا به نقل از مقامات اسرائیل اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل به لوید آستین، وزیر دفاع امریکا پیغام داده اند که تل آویو آواره شدن ده ها هزار نفر از شهروندانش به علت اوضاع امنیتی در مرز با لبنان را نمی پذیرد.

آستین نیز تاکید کرده که دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا نگرانی های اسرئیل را درک می کند و برای دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز فشار خواهد آورد، اما وی از نتانیاهو و گالانت خواست تا به دیپلماسی فرصت دهند و از انجام هرگونه اقدام تنش زا خودداری کنند.

این گزارش همچنین به نقل از مقامات اسرائیلی ذکر کرده که نتانیاهو و گالانت گفته اند که اسرائیل آماده فرصت دادن به دیپلماسی است اما بر تمایل به پیشرفت (در دستیابی به راه حل) در چند هفته آینده تاکید کرده است.

طبق اعلام این پایگاه، آموس هوکشتاین، فرستاده بایدن و دیگر مقامات امریکایی برای دستیابی به این راه حل دیپلماتیک در تلاشند اما پیشرفت چندانی حاصل نشده است.

گفتنی است مرزهای لبنان و اسرائیل از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر گذشته شاهد تنش و تبادل آتش میان حزب الله لبنان و ارتش اسرائیل بوده است.

پیش از این منابع اسرائیلی خبر دادند که اسرائیل در حال بررسی گزینه حمله گسترده به جنوب لبنان است.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا