خبر اولسیاسی

کولونا در بیروت اعلام کرد؛
پیام فرانسه به «ایران و نیروهایش در عراق و سوریه»

وزیر خارجه فرانسه به ایران و گروه های مسلح در عراق و سوریه و نیز انصارالله هشدار داد که افزایش تنش در منطقه اشتباهی بزرگ است.

میدل ایست نیوز: کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی در بیروت گفت: سفر من به لبنان برای جلوگیری از خطر گسترش جنگی انجام شده و مسئولیت کارگروه ها جلوگیری از شعله ور شدن منطقه است که اگر این حادثه روی دهد، هیچ کس سود نخواهد کرد و تنها منجر به افزایش خطرات و دور شدن از امنیت و صلح خواهد شد.

به گزارش «روسیا الیوم» وزیر خارجه فرانسه همچنین ضمن اشاره به افزایش واضح سطح تنش در دو طرف خط آبی (خط تعیین شده توسط سازمان ملل در مرز لبنان با اسرائیل) خاطرنشان کرد که این امری بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: آمده ام تا بگویم که در این فضا دیپلماسی به کار می آید نه اقدام نظامی، مقامات لبنانی توضیح داده اند که اگر لبنان وارد جنگ شود، هرگز بهبود نخواهد یافت.

کولونا افزود: پیامی به طرف های خارج از لبنان که منتظر بهره برداری از اوضاع فاجعه بار در غزه برای افزایش تنش هستند، دارم؛ منظورم ایران و نیروهایش در عراق و سوریه و همچنین اقدامات حوثی ها در دریای سرخ است، چراکه این اشتباهی بزرگ و موضوعی بسیار خطرناک است و باید متوقف شود.

وی تاکید کرد: روز گذشته در اسرائیل بودم تا بگویم فرانسه آنچه در هفتم اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) روی داد را فراموش نمی کند و در کنار مردم اسرائیل در مقابله با تروریسم ایستاده است.

وزیر خارجه فرانسه اظهار داشت: اسرائیل نیز باید به قانون بین المللی بشردوستانه احترام گذاشته و با تمام توان از غیرنظامیان در غزه حفاظت کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا