اقتصادی

افزایش 142 درصدی گردشگران خارجی؛
درآمد 40 میلیارد دلاری عربستان از گردشگری در نیمه نخست امسال

درآمد عربستان از گردشگری با افزایش 142 درصدی ورود گردشگران خارجی به 40 میلیارد دلار رسید.

میدل ایست نیوز: طبق آمار صادره از وزارت گردشگری عربستان، ورود گردشگران خارجی به این کشور در نیمه نخست سال 2023 بی سابقه بوده و رشد 142 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را ثبت کرده است.

به گزارش «اسکای نیوز» طبق این آمار همچنین هزینه‌کرد گردشگران خارجی در عربستان در این مدت نسبت به نیمه نخست سال گذشته 132 درصد افزایش داشته است.

مجموع تعداد گردشگران عربستان در نیمه نخست سال جاری به 53.6 میلیون نفر رسید که 14.6 میلیون آن گردشگران خارجی و 39 میلیون نفر نیز گردشگران داخلی بودند.

همچنین هزینه‌کرد گردشگران خارجی در عربستان در این مدت حدود 40 میلیارد دلار بوده و گردشگران داخلی نیز بیش از 16.8 میلیارد دلار هزینه کردند.

پیش از این، طبق گزارش گردشگری جهانی «بارومتر» که توسط سازمان گردشگری جهانی برای ماه نوامبر گذشته صادر شد، عربستان با رشد 50 درصدی در 9 ماهه نخست سال جاری نسبت به سال 2019 در رتبه نخست کشورهای عضو گروه 20 و رتبه دوم جهان در رشد تعداد گردشگران قرار گرفت.

وزارت گردشگری عربستان اعلام کرد که نرخ بهبود بخش گردشگری این کشور در مقایسه با پیش از همه گیری کرونا به 150 درصد رسیده است.

این وزارتخانه همچنین افزود که نرخ بهبود بخش گردشگری در سطح جهانی در مقایسه با پیش از کرونا به 87 درصد رسیده است.

طبق اعلام وزارت گردشگری عربستان نرخ 120 درصدی بالاترین میزان بهبود محقق شده در حوزه گردشگری منطقه خاورمیانه نسبت به سطوح پیش از همه گیری کرونا است.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا