اقتصادیسیاسی

سازمان ملل گزارش داد؛
خسارت شدید به اقتصاد و محیط زیست لبنان در حملات اسرائیل

سازمان ملل متحد در گزارشی تأکید کرد که درگیری‌های جاری در جنوب لبنان، موجب خسارت‌های شدید اقتصادی و آلودگی زیست‌محیطی در این کشور شده است.

میدل ایست نیوز: برنامه توسعه سازمان ملل در گزارشی که سه‌شنبه منتشر شده گزارشی اولیه از پیامدهای احتمالی جنگ غزه بر اقتصاد و محیط زیست لبنان با تمرکز بر مناطق مرزی جنوبی ارائه شده است.

به گزارش «آناتولی»، این گزارش تأکید کرده که بخش‌های اصلی مولد در اقتصاد لبنان یعنی گردشگری و خدمات و کشاورزی که بیشترین اشتغال‌زایی را دارند و منبع درآمد نسبت بالایی از جمعیت لبنان هستند بیشترین آسیب را از جنگ دیده‌اند و احتمال رشد اقتصادی منفی در لبنان تشدید شده است.

در این گزارش آمده که بمب‌های فوسفوری موجب آلوده شدن خاک و آب بخش‌های بزرگی از زمین‌های کشاورزی لبنان در مناطق جنوبی شده که تهدیدی جدی برای دام و انسان است و به خصوص محصولات زیتون و انواع دانه‌های خوراکی و محصولات زمستانی در معرض خطر هستند و دست‌کم 47 هزار درخت زیتون آتش گرفته است.

سازمان ملل در گزارش خود همچنین تأکید کرده که درگیری‌ها در جنوب لبنان موجب خسارت شدید برای انواع دام در روستاهای لبنان شده و فعالیت صیادان برای صد ماهی را هم متوقف کرده است.

این گزارش افزوده که در 3 ماه گذشته 91 روستا در جنوب لبنان شاهد 1768 حمله بوده که نتیجه آن بیش از 64 هزار آواره و ده‌ها زخمی و آسیب دیدن شدید خانه‌ها و شرکت‌ها بوده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا