سیاسی

مذاکرات فشرده فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن با مقامات کشورهای منطقه

فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن در سفر به ریاض با شماری از مقامات یمن، عربستان و سفیران چند کشور خارجی دیدار کرد.

میدل ایست نیوز:فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن در سفر به ریاض با شماری از مقامات یمن، عربستان و سفیران چند کشور خارجی دیدار کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» شامگاه سه شنبه (19 دسامبر) هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن با محمد آل جابر سفیر عربستان در یمن، محمد الزعابی سفیر امارات در یمن و چند مقام بلندپایه عربستانی جداگانه دیدار کرد.

در این دیدارها، گروندبرگ از حمایت های کشورهای منطقه از نقش میانجیگرانه سازمان ملل قدردانی کرد و روند پیشرفت در رسیدن به راه حل را بررسی و بر نیاز به حمایت منطقه ای مداوم و فزاینده تاکید کرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در دیدار با رشاد العلیمی رئیس شورای ریاستی یمن و عثمان مجلی، معاون وی، نیز درباره طرح های پیش رو برای دستیابی به توافق درباره بهبود شرایط معیشتی در یمن و همچنین آتش بس دائم و از سرگیری روند سیاسی در یمن با نظارت سازمان ملل گفت و گو کرد.

هانس گروندبرگ با سفیران 5 کشور عضو دائم شورای امنیت در ریاض نیز درباره نیاز به تداوم حمایت های بین المللی متداوم در یمن گفت و گو کرد.

وی بر حساسیت این دوره زمانی تاکید کرد و از طرف های ذی ربط خواست که فضای مناسب برای گفت وگوهای سازنده را حفظ کنند.

در هفته های گذشته تلاش هایی از جانب کشورهای منطقه درباره صلح در یمن و پایان دادن به جنگ مستمر در آن که از سال 2015 آغاز شده، صورت گرفته است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا