سیاسی

در گفت‌وگو با وزیر خارجه امریکا مطرح شد؛
تاکید الصفدی بر ضرورت توقف تجاوزات اسرائیل در غزه

وزیر امور خارجه اردن در گفت‌وگو با همتای امریکایی خود بر ضرورت توقف تجاوزات اسرائیل و اتخاذ اقدامات لازم برای رساندن کمک های انسانی به نوار غزه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه امریکا بر التزام کشور خود به فراهم کردن کمک های انسانی و تسهیل ورود آن به نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش «آناتولی» در بیانیه وزارت امور خارجه اردن آمده است که  آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا طی یک تماس تلفنی با ایمن الصفدی همتای اردنی خود در شامگاه سه شنبه (19 دسامبر) گفت و گو کرد.

این بیانیه افزود که الصفدی بر ضرورت توقف تجاوزات اسرائیل در غزه و اتخاذ اقدامات لازم برای رساندن کمک های انسانی کافی، متداوم و فوری به نوار غزه تاکید کرد و نسبت به شرایط موجود در کرانه باختری هشدار داد.

بلینکن نیز در این گفت و گوی تلفنی بر پایبندی امریکا در راستای فراهم کردن کمک های انسانی کافی و متداوم، تسهیل ورود آن به نوار غزه و دستیابی به صلح همیشگی از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری تاکید کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه اردن دو طرف در این تماس تلفنی درباره تلاش های صورت گرفته برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ، تضمین محافظت از غیر نظامیان و توقف خشونت شهرک نشینان در کرانه باختری گفت و گو کردند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا