سیاسی

در دیدار بارزانی و معاون وزیر خارجه امریکا مطرح شد؛
تاکید بر حفظ امنیت هیئت‌های دیپلماتیک در عراق

رئیس اقلیم کردستان عراق و معاون وزیر خارجه امریکا بر اهمیت محافظت از امنیت هیئت‌های سیاسی، نیروهای امریکایی و نیروهای ائتلاف بین المللی حاضر در عراق تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: ویکتوریا نولاند معاون وزیر امور خارجه امریکا در روز چهارشنبه (20 دسامبر) با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کرد.

به گزارش « رووداو» این دیدار با حضور سفیر امریکا در عراق، سرکنسول امریکا در اقلیم کردستان و شماری از مقامات سیاسی برگزار شد.

طی این دیدار دو طرف درباره روابط بین امریکا، دولت فدرال عراق و اقلیم کردستان، اوضاع سیاسی و امنیتی در عراق، روابط بین اربیل و بغداد و اوضاع داخلی اقلیم کردستان گفت و گو کردند.

همچنین دو طرف بر اهمیت محافظت از امنیت و سلامت هیئت های سیاسی، نیروهای امریکایی و نیروهای ائتلاف بین المللی حاضر در عراق تاکید کردند.

طرفین درباره ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای توقف هدف قرار دادن نمایندگی ها و نیروهای مذکور توسط نهادهای مربوطه عراق به توافق رسیدند.

بارزانی و نولاند درباره اوضاع داخلی اقلیم کردستان عراق نیز بر ضرورت تفاهم بین طرف های سیاسی خصوصا حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان تاکید کردند.

بارزانی در این باره به دستیابی به تفاهم و بهبود روابط بین طرف های مذکور اشاره کرد.

انتخابات شوراهای استانی عراق، آخرین تحولات در منطقه و خاورمیانه، پیامدهای جنگ در غزه و پاره ای از مسائل دارای اهمیت مشترک،از دیگر محورهای این دیدار بود.

پیش از این معاون وزیر امور خارجه امریکا با نخست وزیر عراق دیدار کرد.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا