سیاسی

فرستاده ویژه بایدن:
خاورمیانه به نزاع گسترده نزدیک می‌شود

مشاور رئیس جمهور امریکا در امور خاورمیانه تأکید کرد که این منطقه به یک نزاع گسترده نزدیک می‌شود.

میدل ایست نیوز: برت مک‌گورک، مشاور و فرستاده ویژه رئیس جمهور امریکا در امور خاورمیانه، در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که پس از حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر گذشته، خاورمیانه در حال نزدیک شدن به یک نزاع منطقه‌ای گسترده است.

به گزارش «الجزیره»، وی بار دیگر بر حمایت امریکا از اسرائیل در این جنگ تأکید کرد اما گفت که امریکا بابت خسارت‌های غیر نظامی نگران و خواستار توقف جنگ است.

در پی عملیات گسترده نیروهای حماس علیه اسرائیل در طوفان الاقصی، ارتش اسرائیل حملات وحشیانه ای را به نوار غزه آغاز کرد که در آن تاکنون حدود 20 هزار تن شهید شده اند.

صبح امروز، منابع مطلع امریکایی و اسرائیلی از پیشنهاد تازه اسرائیل برای آتش بس موقت در نوار غزه به مدت یک هفته در ازای آزادی 40 اسیر اسرائیلی خبر دادند.

این پیشنهاد شامل آزادی اسیران زن، کودک و سالمندی است که نیازمند مراقبت های فوری بهداشتی هستند.

پیش از آن نیز، مایکل هرتزوگ، سفیر اسرائیل در امریکا گفت که تل آویو آماده توقف موقت جنگ است، اگر تعداد بیشتری از اسیران آزاد شوند، اما او اعلام نکرد که توافقی صورت گرفته یا خیر.

وی افزود: معتقدم هنوز زود است که بدانیم توافقی انجام شده یا خیر زیرا حماس تا این لحظه امضای توافقی جدید را رد کرده است.

سفیر اسرائیلی ادامه داد: آن ها (حماس) امید داشتند آتش بس دائمی محقق شود اما من امیدوارم حماس تحت فشار عملیات زمینی ما و فشارهای قطر با دستیابی به توافق موافقت کنند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا