اقتصادیسیاسی

نشست مشترک عراق و ایران برای بررسی بهبود وضعیت گذرگاه‌های مرزی

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق و معاون وزیر کشور ایران در بغداد دیدار و درباره شماری از مسائل مرتبط با گذرگاه‌های مرزی رایزنی و توافق کردند.

میدل ایست نیوز: عراق و ایران امروز پنجشنبه وضعیت گذرگاه های مرزی مشترک را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، عمر الوائلی، رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق امروز میزبان مجید میراحمدی، معاون وزیر کشور ایران بود.

در این دیدار مسائل مرتبط با وضعیت گذرگاه های مرزی و راه های همکاری مشترک بررسی شد.

دو طرف شماری از مسائل مرتبط با بهبود وضعیت تجاری گذرگاه های مرزی فیمابین را بررسی و بر سر شماری از مسائل توافق کردند.

الوائلی و میراحمدی ضمن توافق بر سر بستن گذرگاه های غیر رسمی به عنوان گذرگاهی برای ورود مواد ممنوعه، بر مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کردند.

دو طرف بر سر به کار گرفتن امکانات و آمادگی از قبل برای موفقیت آمیز بودن زیارت های میلیونی به خصوص زیارت اربعین و ارتباط مستمر از طریق نمایندگان گذرگاه های مرزی برای جبران اشکالات و خلل در روند تجارت و حل موانعی که به صورت غافلگیرانه رخ می دهد، توافق کردند.

رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق و معاون وزیر کشور ایران با تاکید بر تداوم ترانزیت میان دو کشور و تلاش برای افزایش تبادل تجاری و هماهنگی ساعات کاری گذرگاه ها، بر جلوگیری از بار زائد با هدف حفظ جاده ها تاکید کردند.

طرفین، ضمن بررسی مشکلات در زمینه تبادل تجاری و توافق بر سر سازوکاری برای حمایت از کارکنان گذرگاه ها از هرگونه تعرض، بر سر تسهیل ورود مسافران و کالاها از طریق برنامه های الکترونیکی برای تبادل اطلاعات توافق کردند.

در پایان دو طرف به لزوم بررسی مالیات های اعمال شده در گذرگاه ها و پایبندی به تقویم کشاورزی برای حمایت از تولید داخل اشاره کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا