اقتصادیسیاسی

در پی اختلاف با عربستان؛
آنگولا از اوپک خارج می‌شود

وزیر نفت آنگولا اعلام کرد که کشورش با ماندن در اوپک چیزی به دست نمی آورد و از این سازمان خارج می شود.

میدل ایست نیوز: آنگولا دومین تولیدکننده بزرگ نفت در آفریقا اعلام کرد که پس از اختلاف با سازمان اوپک درباره کاهش سهم تولید نفت سال جاری از این گروه خارج می شود.

به گزارش «الخلیج آنلاین» «دیامانتینو آزودو» وزیر نفت آنگولا اعلام کرد که کشورش با ماندن در اوپک چیزی به دست نمی آورد.

آزودو افزود که اگر در این سازمان بمانیم از پیامدهای رعایت سهم تولید نفت رنج خواهیم برد و آنگولا در این صورت مجبور است تولید نفت خود را کاهش دهد که این امر با سیاست های ما در اجتناب از هرگونه کاهش و رعایت قرار دادها در تضاد است.

روزنامه «فاینشنال تایمز» اعلام کرد که این کشور افریقایی پس از اختلاف با عربستان درباره تولید نفت این تصمیم را اتخاذ کرده است.

در بیانیه رسمی ریاست جمهوری آنگولا آمده است که پس از اجلاس شورای وزیران در روز پنج شنبه این تصمیم گرفته شد و در همان روز توسط ژوآو لوورنسو رئیس جمهور آنگولا به امضا رسید.

آزودو ادامه داد که در حالی که ما در سازمان ها هستیم و افکار و ایده های ما در آن تاثیری ندارد بهتر است که آنجا را ترک کنیم. ما در سال 2006 به طور داوطلبانه به این سازمان پیوستیم و اکنون بار دیگر به طور داوطلبانه تصمیم به ترک آن گرفته ایم. این تصمیمی عجولانه و یا به دور از فکر و اندیشه نیست.

آنگولا در سال 2006 به اوپک پیوست اما در نشست های اخیر درباره کاهش تولید نفت تمامی کشورهای عضو با عربستان اختلاف نظر داشته است.

در پایان ماه نوامبر آنگولا و نیجریه عدم رضایت خود درباره کاهش سهام تولید نفت ابراز کردند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا